خبر فوری

 
 
سخنرانی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای
کد خبر :493272061

12:12 1400/11/10


برچسب ها : بیشکک, پاکستان و ازبکستان, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, پاکستان و قرقیزستان, تاشکند, دستیار نخست وزیر پاکستان در امور فقرزدایی و تأمین اجتماعی, دکتر ثانیه نشتر,

سناتور ثانیه نشتر دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور کاهش فقر و ایمنی اجتماعی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای که در زمینه کاهش فقر برگزار شد، سخنرانی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سناتور ثانیه نشتر دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور کاهش فقر و ایمنی اجتماعی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای که با شرکت مقامات عالی رتبه کشورهای عضو و در زمینه کاهش فقر برگزار شد، سخنرانی کرد.

جمشید کاچکاروف معاون نخست وزیر، وزیر توسعه اقتصادی و فقر جمهوری ازبکستان در تاشکند میزبان این اجلاس بود.

در این اجلاس وزرا و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و همچنین نمایندگان دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای شرکت کردند.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور کاهش فقر و ایمنی اجتماعی طی سخنرانی خود در این اجلاس از دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای برای تشویق اعضای این سازمان به همکاری در زمینه فقرزدایی تشکر کرد زیرا برنامه اقدام برای فقرزدایی 2021-2025 توسط دبیرخانه این سازمان برای اجرای استراتژی توسعه سازمان همکاری شانگهای تا سال 2025 تصویب شده بود.

وی به سخنرانی عمران خان نخست وزیر پاکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای که در سطح رؤسای جمهور کشورهای عضو و در شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان در ماه ژوئیه سال 2019 برگزار شد، اشاره کرد و گفت: عمران خان نخست وزیر پاکستان در آن اجلاس یک دستور کار هشت ماده ای شامل پیشنهادی برای پر کردن شکاف تحقیق و سیاست از طریق ایجاد یک مرکز علمی به منظور کاهش فقر در چارچوب سازمان همکاری شانگهای ارائه کرده بود.

وی افزود: لزوم ایجاد یک مکانیسم دائمی توسط کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای تبادل تجربیات و اطلاعات در مورد اقدامات نوآورانه به منظور کاهش فقر بصورت منظم با یکدیگر وجود دارد.

وی همچنین به تجربیات پاکستان در زمینه مبارزه با فقر اشاره کرده و گفت: ریشه کن کردن فقر در پاکستان اولویت اصلی دولت پاکستان است و دولت پاکستان برنامه های متعددی برای 16 گروه هدف دارد که هر برنامه با یک هدف کمی خاص و 292 طرح و سیاست حمایت کننده از آن همراه می باشد.

ارسال نظر

 
1