خبر فوری

 
 

 

به گزارش راز نيوز به نقل از هندوستان تایمز، درپی افشای ویدیویی از پرویز مشرف رئیس جمهور پیشین پاکستان و گفت و گوی وی با قانون گذاران ایالات متحده آمریکا ، وی از آنها خواستار کمک به وی درپی به قدرت رسیدن خود شده است. وی همچنین در این ویدیوی افشا شده می گوید : من بابت بی توجهی و کم کاری سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI در رابطه با مسئله اسامه بن لادن بنیانگذار القاعده متاسف هستم.

این ویدیو که توسط یکی از مقاله نویسان پاکستانی به نام گل بخاری فاش شده است، پرویز مشرف در حال گفت و گو با قانون گذاران آمریکایی است. وی در این گفت و گو از آنها درخواست می کند تا وی را مجددا بر سر اقتدار بیاورند، وی همچنین با اشاره به بی توجهی ISI نسبت به مسئله اسامه بن لادن می گوید، این اشتباه سازمان اطلاعاتی پاکستان همچون اشتباه سازمان اطلاعاتی آمریکا CIA در تاریخ 11 سپتامبر است.

پرویز مشرف که هم اکنون 75 سال سن دارد، در سال های 1380 تا 1387 در پاکستان بر سر اقتدار بود. این در حالی است که وی قبل از آنکه او را از کرسی قدرت برکنار بکنند، به دلیل فشارهای وارده، خود از سمت ریاست جمهوری پاکستان استعفا داده بود. گفتنی است در پاکستان شکایت نامه های مختلفی علیه وی تنظیم شده است. پرویز مشرف قبل از آن که این شکایت نامه ها به مرحله بررسی برسند، به بهانه بیماری از پاکستان خارج شد و هم اکنون در حال اقامت در دبی است. وی همچنین در سال 1386 متهم به نقض قانون اساسی و خیانت نیز بوده است.

پرویز مشرف در گفت و گو با قانون گذاران آمریکایی گفت : من سابقه فعالیت (برای شما) را دارم و شما باید مجددا من را بر سر اقتدار بیاورید. شما با پشتیبانی پنهانی ومخفیانه خود مجددا زمینه بر سر اقتدار آمدن من را فراهم کنید. من و شما می توانیم مجددا با همکاری با یکدیگر و انجام فعالیت های مناسبی به نفع آمریکا ، برای آن مفید واقع بشویم.

پرویز مشرف در پاسخ به سوال تند مطرح شده که پاکستان پول های آمریکا را در جای مناسبی هزینه نکرده است گفت : سیاست شما همچون بازی بچه گانه است، چه لزومی دارد که ما در این رابطه بحث کنیم؟ پاکستان پول های آمریکا را در مبارزه با تروریسم و حذف فقر در پاکستان مصرف کرده است.

یکی از قانون گذاران آمریکایی نیز در پاسخ به پرویز مشرف در رابطه با پول های آمریکا گفت : آمريکا پول هایی که به پاکستان داده است تنها به منظور مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی همچون طالبان و القاعده بوده است نه برای ریشه کن کردن فقر در پاکستان.

قابل ذکر است که در این دیدار، گری اکرمن از سناتورهای مجلس سنای آمریکا نیز حضور داشت.

پرویز مشرف در ادامه گفت : پاکستان هیچ گونه کوتاهی در قبال مبارزه با تروریسم و حتی جست و جو و پیدا کردن اسامه بن لادن انجام نداده است. آیا آمریکا به دلیل کم کاری، مخالف پاکستان شده است و یا ارتش آن و یا سازمان اطلاعاتی آن ISI؟ پاکستان به هیچ وجه در قبال مبارزه با تروریسم کوتاهی نکرده است، شاید بی توجهی کرده باشد، و ما بابت این موضوع شرمنده هستیم. وی اذعان داشت که با توجه به این موضوع که من هم اکنون هیچ سمت دولتی ندارم، بازهم بابت بی توجهی ارتش پاکستان و سازمان اطلاعاتی آن ISI بابت اسامه بن لادن عذر خواهی میکنم، CIA نیز چنین بی توجهی در 11 سپتامبر انجام داده است. وی با اشاره به فاجعه 11 سپتامبر اذعان داشت همان طور که تشکیلات مهم و بزرگی همچون CIA نسبت به آموزش 18 تروریست در آمریکا بی توجه بوده و یا خبر نداشته است، پاکستان نیز متاسفانه در قبال حضور اسامه بن لادن مرتکب به چنین بی توجهی شده بود، هم اکنون شما باید کمک کنید تا من باری دیگر بتوانم به قدرت بازگردم.

ارسال نظر

 
1