خبر فوری

 
 
سخنان عمران خان ، نخست وزیر پاکستان و عثمان بزدار درمورد اهمیت واقعه عاشورا
کد خبر :209039800

10:13 1397/06/30


برچسب ها : پاکستان, نخست وزیر, وزیر ارشد,

قربانی عظیم شهدای کربلا باعث زنده ماندن پرتو اصول هایی همچون : صبر ، تحمل و قربانی شده است .


 

 

عثمان بزدار وزیر ارشد ایالت پنجاب :

واقعه کربلا ، حامل پیام هایی همچون : صبر ، ایثار ، فداکاری و قربانی است . قربانی عظیم شهدای کربلا باعث زنده ماندن پرتو اصول هایی همچون : صبر ، تحمل و قربانی شده است . معرکه حق و باطل کربلا ، به مسلمانان درس جهاد برخلاف ظلم و وحشیگری را میدهد . امام حسین (علیه السلام ) و یاران ایشان با قربانی عظیم روز عاشور خود ، درس عدم سر فرود آوردن در مقابل ظلم را داده اند . قربانی حضرت امام حسین ( علیه السلام ) و یارانش ، همچون فروغی زوال ناپذیر ، مشعل راه مااست . با قرار دادن فداکاری ها و قربانبان عاشورا به عنوان مشعل راه ، میتوانیم پاکستان را به کشوری امن تبدیل کنیم . نوه ی حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه و آله وسلم ) با اعمال و ر فتار خود چگونگی بلند کردن صدا برای حق و حفظ اقتدار انسانی را به ما آموخته است . برای رسیدن به جامعه ای صلح آمیز ، باید به افکار و آموزه های امام حسین ( علیه السلام ) عمل کنیم . باید در جامعه به اصلوبهایی همچون : برادری ، تحمل و ایثار عمل شود . تلاش های امام حسین ( علیه السلام ) علیه ظلم تا ابد برای ما حامل پیغامی است 

 

 

عمران خان نخست وزیر پاکستان :

امروز بیش از پیش به اتحاد و ایثار نیاز داریم تا به وسیله آن بتوانیم ، نیت و اهداف ناپاک دشمنان ملت و کشور پاکستان راشکست دهیم ، که عمل به این امر موجب سعادت ماست .

عمران خان نخست وزیر پاکستان ، درپیامی ، خطاب به ملت پاکستان گفت : قربانی عظیم امام حسین ( علیه السلام ) و اصحابشان در روز عاشورا ، برای حفظ حرمت دین اسلام بوده است ؛ واقعه کربلا به ما درس ایثار و ازخود گذشتگی برای دستیابی به اهداف والا را یاد میدهد . استقامت و قربانی همان عملی است که برای رسیدن به حق نباید از آن دریغ کرد .

وی افزود : چنین روزی ( روز عاشورا ) ، ما را به یاد افکار و اعمال نوه ی حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه و آله وسلم ) و فرزند نازنین حضرت فاطمه الزهرا ( سلام الله علیها ) می اندازد . معرکه ی حق و باطل درجامعه کنونی نیز همچنان ادامه دارد ، امام حسین ( علیه السلام ) با قربانی عظیم خود به ما یاد داند که هروقت باطل روبروی حق قرار گیرد ، شکست خواهد خورد . استقامت و ثابت قدم بودن برای رسیدن به اهداف ، همچون مشعل راهی است .

با مشاهده ی وضعیت کنونی جامعه ، در می یابیم که بیش از پیش به ایثار ، فداکاری و اتحاد نیازمندیم .

ارسال نظر

 
1