خبر فوری

 
سال آینده یک گذرگاه مرزی دیگر میان پاکستان و ایران افتتاح خواهد شد
کد خبر :328615727

10:16 1399/10/02


برچسب ها : پاکستان و ایران, سازمان توسعه تجارت ایران, سید رضا سید آقازاده, مرز ایران و پاکستان, مرز ریمدان_گبد, مرز میرجاوه, نخست وزیر پاکستان,

یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران از گشایش یک گذرگاه مرزی دیگر در سال آینده میلادی خبر داد و گفت: با افتتاح این گذرگاه مرزی شمار مبادی تجاری میان دو کشور به سه گذرگاه مرزی خواهد رسید.


تهران: به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا| یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران از گشایش یک گذرگاه مرزی دیگر در سال آینده میلادی خبر داد و گفت: با افتتاح این گذرگاه مرزی شمار مبادی تجاری میان دو کشور به سه گذرگاه مرزی خواهد رسید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سید رضا سید آقازاده مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران روز گذشته در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری ایرنا ابراز داشت: تا فوریه 2021، تعداد دالانهای رسمی بین ایران و پاکستان از یک به سه گذرگاه رسمی خواهد رسید.

وی گفت: بر اساس دستور نخست وزیر پاکستان تا فوریه سال آتی میلادی علاوه بر گشایش مرز "پیشین_مند" شمار کریدورهای رسمی میان دو کشور به سه عدد افزایش خواهد یافت که به گسترش تعاملات تجاری دوجانبه کمک خواهد نمود.

علاوه بر این به دنبال پیشنهاد ایران مبنی بر گسترش بازارچه های مرزی میان دو کشور، طرف پاکستانی ضمن ارسال یادداشت تفاهمی در این خصوص خواستار ایجاد شش بازارچه مرزی مشترک با ایران شده است.

ارسال نظر

 
1