خبر فوری

 
 
سازمان همکاری اسلامی حملات هند علیه پاکستان را محکوم نمود
کد خبر :44122698

11:17 1397/12/08


برچسب ها : OIC, پاکستان, پاکستان و هند, سازمان همکاری اسلامی, هند, کشمیر,

سازمان همکاری اسلامی(OIC) با محکوم نمودن جنایات دولت هند در کشمیر و حمله هوایی جنگنده های هند به پاکستان خواستار متوقف نمودن هند برای استفاده بیجا از قدرت شد.


 

جده: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، سازمان همکاری اسلامی(OIC) با محکوم نمودن جنایات دولت هند در کشمیر و حمله هوایی جنگنده های هند به پاکستان خواستار متوقف نمودن هند برای استفاده بیجا از قدرت شد.

بر اساس این گزارش، در نشست سازمان همکاری اسلامی(OIC) که به ریاست امب حمید معاون دبیرکل این سازمان برگزار گردید، بیانیه ای در محکومیت جنایات هند در کشمیر و اقدامات نیروی هوایی هند در نقض حریم هوایی پاکستان صادر گردید.

سازمان همکاری اسلامی(OIC) با تمجید از پیشنهاد عمران خان نخست وزیر پاکستان برای مذاکره و گفتگو با هند، موضع خود را در حمایت از حق خودمختاری کشمیر را اعلام نمود.

در این بیانیه آمده است که سازمان همکاری اسلامی نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده های هندی و بمباران مناطقی از خاک پاکستان را به شدت محکوم میکند و از دو طرف خواستار همکاری برای خاموش نمودن آتش جنگ شد و از پاکستان و هند درخواست نمود از هرگونه اقدام که به ضرر امنیت منطقه تمام شود خودداری نمایند.

سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر نقش دو طرف در این جنگ از دو کشور خواست از قدرت نمایی علیه یکدیگر خودداری نمایند و برای کاهش تنش ها و درگیری ها مسیر مذاکره و گفتگو را پیش گیرند.

بر اساس این بیانیه امب حمید ریاست این نشست اظهار داشت: مسائل کشمیر بر اساس میل مردم کشمیر و بیانیه های سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد حل و فصل گردد.

روابط عمومی سازمان همکاری اسلامی(OIC) ضمن درخواست از سازمان ملل متحد و شورای امنیت برای ایفای نقش گفت: نماینده ویژه ای را برای کشمیر تعیین نمایند و هند را از قدرت نمایی باز دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است که تمامی دستورات و توصیه های کمیسیون عالی حقوق بشر مورد حمایت قرار گرفته و به صورت عملی پیاده سازی گردد.

سازمان همکاری اسلامی(OIC) در انتها خواستار خروج نیروهای نظامی از منطقه کشمیر و آزادی رهبران محلی کشمیر و نهایی نمودن ماموریت کمیته حقیقت یاب این سازمان شد.

ارسال نظر

 
1