خبر فوری

 
 
سازمان ملل نسبت به فاسد شدن انبار غلات در یمن هشدار داد
کد خبر :1181004068

10:02 1397/11/23


برچسب ها : امارات متحده عربی, سازمان مل متحد, عربستان سعودی, قحطی, کمبود مواد غذایی, یمن,

سازمان ملل متحد، نسبت به فاسد شدن حجم وسیعی از ذخایر غلات در بندر حدیده یمن هشدار داد که در نتیجه این امر، صدها هزار نفر با کمبود مواد غذایی روبرو خواهند شد.


 

حدیده:  به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، سازمان ملل متحد، نسبت به فاسد شدن حجم وسیعی از ذخایر غلات در بندر حدیده یمن هشدار داد که در نتیجه این امر، صدها هزار نفر با کمبود مواد غذایی روبرو خواهند شد.

بر اساس گزارش آژانس خبری فرانسه، حجم ذخایر غلات به قدری است که میتواند تا یک ماه، مواد غذایی صدها هزار نفر را تامین نماید.

مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در مذاکرات صلح یمن و مارک لاوکوک، معاون دبیر کل امور بشر دوستانه این سازمان با انتشار بیانیه مشترکی، نسبت به عدم دسترسی به این مواد غذایی هشدار داده و تاکید کردند که میلیون ها غیرنظامی قحطی زده در یمن در انتظار آزاد شدن این محموله بزرگ غذایی هستند.

بر اساس این بیانیه، این حجم ذخایر مواد غذایی مربوط به سازمان برنامه غذایی جهانی(WFP)، میتواند نیاز غذایی 3 میلیون و 700 هزار نفر را به مدت یک ماه تامین نماید اما از 5 ماه گذشته دسترسی به این ذخایر مسدود گردیده است و خطر فاسد شدن آن وجود دارد.

مسئولان این سازمان با تاکید بر لزوم دسترسی به این حجم ذخایر مواد غذایی از هر دو طرف درگیر در جنگ داخلی یمن یعنی نیروهای دولتی و مجاهدان حوثی خواستند تا امکان دسترسی به این ذخایر غذایی انبار شده در بندر حدیده را برای ماموران کمک های بشر دستانه فراهم کنند.

لازم بذکر است عربستان سعودی و امارات متحده عربی با تشکیل ائتلاف نظامی در سال 2015 اقدام به حمله و بمباران علیه مواضع شهری یمن نمودند که در نتیجه این حملات نیروی ائتلاف سعودی، صدها هزار نفر به شهادت رسیده و بسیاری بی خانمان شده اند.

سازمان ملل متحد اخیرا با انتشار گزارشی در خصوص وضعیت یمن آن را بحرانی توصیف نمود و برای به خطر افتادن جان صدها هزار نفر به علت قحطی و کمبود مواد غذایی در سطح وسیع هشدار داده بود.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، از زمان آغاز حملات ائتلاف نظامی سعودی علیه مواضع یمن و آغاز جنگ در سال 2015 میلادی تاکنون 10 هزار نفر جان خود را از دست داده اند، در حالی که برخی از نهادهای فعال حقوق بشر معتقدند که امکان دارد میزان تلفات جانی در یمن، 5 برابر بیشتر از آمارهای اعلام شده باشد.

ارسال نظر

 
1