خبر فوری

 
سازمان ملل متحد:یمن برای کودکان تبدیل به جهنم شده است
کد خبر :1335510473

20:44 1397/06/23


برچسب ها : امارات متحده عربی, جنگ, سازمان ملل متحد, عربستان سعودی, یمن, یونیسف,

اداره صندوق کودکان سازمان ملل متحد موسوم به یونیسف گفته است:بر اثر جنگ جاری در یمن،کشور به جهنم برای کودکان تبدیل گردیده است.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان نیوز،اداره صندوق کودکان سازمان ملل متحد موسوم به یونیسف گفته است:بر اثر جنگ جاری در یمن،کشور به جهنم برای کودکان تبدیل گردیده است.

میرتزیل رلانو نماینده یونیسف در یمن گفت:جنگ یمن،کشور را به جهنمی برای کودکان تبدیل کرده است.

وی گفت: به دلیل کمبود مواد غذایی،بیماری و عدم وجود امکانات ضروری اولیه بیش از 11 میلیون کودک یمنی و 80 درصد از افراد کمتر از 18 سال،با خطرات بسیار شدید مواجه هستند.

میرتزیل رلانو گفت:حدود یک میلیون و 800 هزار کودک دچار سوء تغذیه هستند که از میان آنان 400 هزار کودک با کمبود شدید غذایی مواجه هستند و در حال دست و پنجه نرم کردن با زندگی خود می باشند،خانواده های بدون در آمد،بدترین شرایط زندگی را میگذرانند.

وی گفت:یونیسف از آغاز سال 2018 تاکنون،تعداد 244 هزار کودک زیر 5 سال مبتلا به سوء تغذیه را تحت درمان قرار داده است و 317 هزار کودک دیگر را نیز تحت دوره های درمان تخصصی،مداوا نموده است.

بر اساس این گزارش،پزشکان بیمارستان های یمن در بخش بیماران دچار کمبود غذایی،اقدام به وزن نمودن کودکانی میکنند که گوشت بر بدن ندارند و پوستشان به بدنشان چسپیده است.

در بیمارستان سیبن یمن،از میان 20 کودک تحت معالجه اکثرشان کمتر از 2 سال سن دارند.

جمعیت 28 میلیونی یمن،اکنون با بدترین بحران انسانی روبرو است،تعداد 8 میلیون و 400 هزار نفر از مردم یمن با مشکل کمبود مواد غذایی مواجه هستند و 20 میلیون دیگر تنها به کمک های غذایی اکتفا میکنند.

ارتش ائتلاف عربستان سعودی به بهانه مقابله با قاچاق اسلحه توسط مجاهدان حوثی،برای واردات کالای یمن نیز قوانین و تحریم های سختی را اعمال کرده است که بر اثر آن ورود کالای ضروری و دیگر کمک های غذایی به یمن به مشکل برخورده است.

از طرفی عربستان سعودی و امارات مدعی شده اند تصمیم به اختصاص بودجه برای کمک به مردم یمن را دارند.

ارسال نظر

 
1