خبر فوری

 
 
سازمان ملل متحد: عناصر تروریستی موجود در افغانستان و هند، خطری برای صلح پاکستان و منطقه هستند
کد خبر :725728676

15:25 1399/05/05


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, جماعت الاحرار, جنبش طالبان پاکستان, هند,

سازمان ملل متحد طی گزاشی، عناصر تروریستی موجود در افغانستان و هند را خطری برای امنیت و صلح پاکستان و منطقه قرار داده است.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| سازمان ملل متحد طی گزاشی، عناصر تروریستی موجود در افغانستان و هند را خطری برای امنیت و صلح پاکستان و منطقه قرار داده و گفت: جنبش طالبان پاکستان TTP و جماعت الاحرار در عملیات های تروریستی در خاک پاکستان نقش دارند، درحالیکه رهبری جنبش طالبان پاکستان با استقرار در خاک افغانستان، عملیات های تروریستی داخل پاکستان را مدیریت می کند. نور ولی محسود، قاری امجد و محمد خراسانی سخنگوی جنبش طالبان پاکستان مسئولیت حملات داخل پاکستان را برعهده گرفته اند. همچنین حضور داعش در افغانستان می تواند به خطری برای منطقه تبدیل شود.

سازمان ملل همچنین در گزارش خود از حضور تعداد زیادی از عناصر تروریستی در ایالت های کیرالا و کرناتک هند نیز ابراز نگرانی کرده و گفته است که این عناصر خطری برای کشور های منطقه هستند. از طرفی تیم ناظر بر پشتیبانی تحلیلی و تحریم گروه های داعش و القاعده گفته است که القاعده از استان های نیمرزو، هلمند و قندهار در افغانستان، فعالیت می کند. حدود 150 الی 200 تن از اعضای رسمی این گروه در بنگلادش، میانمار و هند حضور دارند، درحالیکه اسامه محمود رهبر فعلی سازمان تروریستی AQIS درحال برنامه ریزی برای عملیات انتقام جویانه در انتقام از مرگ رهبر پیشین خود است.

براساس اظهارات منابع دیپلمات، فشار های بین المللی برای عملیات هند علیه این عناصر تروریستی در حال افزایش است.

ارسال نظر

 
1