خبر فوری

 
سازمان ملل متحد : دولت میانمار برای بازگشت مسلمانان پناهنده ، اقدام قاطعی انجام نداده است
کد خبر :849559846

18:08 1397/07/17


برچسب ها : اسلام, سازمان ملل متحد, مسلمان, میانمار,

به گفته سازمان ملل متحد، دولت میانمار اقدام قاطعی برای بازگردانی مسلمانان مهاجر این کشور، به کشورش انجام نداده است.


سازمان ملل متحد : به گفته سازمان ملل متحد، دولت میانمار اقدام قاطعی برای بازگردانی مسلمانان مهاجر این کشور، به کشورش انجام نداده است. کمیسیون عالی پناهندگان و برنامه های توسعه سازمان ملل متحد طی انتشار بیانیه ای گفته است که، مسلمانان روهنگیا/میانمار در خوف و هراس به زندگی خود ادامه می‌دهند. این درحالی است که این افراد به طور آزادانه نمی توانند در کشور خود رفت و آمد داشته باشند.

آندری ماچیک سخنگوی کمیسیون عالی پناهندگان و برنامه های توسعه در این زمینه افزود، به دلیل خوف و عدم آزادی در رفت و آمد، مسلمانان میانمار حتی قادر به فراهم کردن امکانات زندگی نیز نیستند. وی با اشاره به سفر خود به مناطق مسلمان نشین میانمار گفت : مسلمانان از لحاظ تهیه وسایل زندگی و دارو نیز قاصر هستند، این درحالی است که آنها حق آموزش و درس خواندن نیز ندارند.

سخنگو ادامه داد که، با بررسی اوضاع میانمار، این امر نیز واضح و روشن است که دولت میانمار برای مسلمانان کشور خود اقدام جدی انجام نداده است.

لازم به ذکر است که دولت میانمار در ماه ژوئیه سال جاری خطاب به سازمان ملل متحد از برقراری امنیت و وسایل و امکانات زندگی برای مسلمانان پناهنده به کشور همسایه اش، بنگلادش، ابراز اطمینان کرده بود.

ارسال نظر

 
1