خبر فوری

 
 
سازمان ملل متحد : خبر مرگ خاشقچی نگران کننده است / تایید خبر قتل خاشقچی از سوی عربستان
کد خبر :1786855580

13:05 1397/07/28


برچسب ها : آمریکا, سازمان ملل متحد, عربستان سعودی,

آنتونیو گوتریس ،دبیر کل سازمان ملل متحد مرگ جمال خاشقچی خبر نگار سعودی را خبری نگران کننده خواند و گفت : خبر مرگ جمال خاشقچی، خبری نگران کننده است.


آنتونیو گوتریس ،دبیر کل سازمان ملل متحد مرگ جمال خاشقچی خبر نگار سعودی را خبری نگران کننده خواند و گفت : خبر مرگ جمال خاشقچی، خبری نگران کننده است.

وی با اشاره به خبر تایید قتل جمال خاشقچی گفت : باید در این زمینه تحقیقات شفافی صورت گیرد. وی افزود، عاملان این قتل باید طبق قانون مجازات شوند.


از طرفی گفتنی است که عربستان سعودی خبر قتل جمال خاشقچی را تایید کرده است. براساس بیاینه منتشر شده در روز (شنبه) از سوی عربستان سعودی، در آن نسبت به قتل خاشقچی اینگونه گفته شده است که، وی در کنسولگری سعودی واقع در استانبول و درحین درگیری با افراد موجود در کنسولگری کشته شده است. طی این بیانیه با بیان ابراز تاسف بسیار از جانب مقامات این کشور گفته شده است که، در رابطه با این موضوع 18 شهروند عربستانی دستگیر شده اند، تحقیقات همچنان ادامه دارد، این درحالی است که به همراه 2 مشاور سعودی، 5 تن از افرادی با سمت های مهم را نیز برکنار کرده ایم.

طی این بیانیه به نقل از دادستان سعودی گفته شده است، جمال خاشقچی که در تاریخ 2 اکتوبر سال جاری به کنسولگری برای دریافت مدارک مراجعه کرده بود درحین درگیری با افراد موجود در کنسولگری به قتل رسیده است.

اما لازم به ذکر است که در این بیانیه مندرج نشده است که چگونه خاشقچی به قتل رسیده است، این افراد چه کسانی بوده اند و یا درگیری بر سر چه موضوعی صورت گرفته است. و حتی در رابطه با محل دفن جسد خاشقچی نیز اطلاعاتی ذکر نشده است.

براساس گزارش خبرگزاری انگلیس ،طی این بیانیه گفته شده است که مقاماتی همچون : معاون رئیس اطلاعات عربستان سعودی احمد العسیری، این فرد سابقا مشاور ولیعهد عربستان نیز بوده است، رئیس امنیت اطلاعات رشاد بن حامد، نایب رئیس منابع انسانی اطلاعات عبدالله، معاون رئیس اطلاعات محرمانه ژنرال محمد بن صالح، مشاور دادگاه سلطنتی عربستان سعودی سعود قحطانی را نیز از سمت هایشان برکنار کرده اند.

طبق گزارشات، پادشاه عربستان سعودی دستور تشکیل کمیته جدید برای سازمان اطلاعاتی عربستان را داده است که باید در طی یک ماه گزارشات در این رابطه به وی تحویل داده شود.

ارسال نظر

 
1