خبر فوری

 
 
سازمان رتبه بندی جهانی ، رتبه پاکستان را به منفی B کاهش داد
کد خبر :1331346611

14:13 1397/09/27


برچسب ها : اقتصاد, پاکستان,

آژانس رتبه بندی جهانی ' فیچ' به دلیل کاهش ذخایر طلا، وضعیت نابسامان اقتصادی و پرداخت بدهی سنگین، رتبه پاکستان را به منفی B کاهش داده است.


 

آژانس رتبه بندی جهانی ' فیچ' به دلیل کاهش ذخایر طلا، وضعیت نابسامان اقتصادی و پرداخت بدهی سنگین، رتبه پاکستان را به منفی B کاهش داده است.

طبق گزارش به دست آمده، سازمان رتبه بندی جهانی، رتبه پاکستان را کاهش داده است. به گفته سازمان، کاهش رتبه بندی پاکستان به دلیل کاهش ذخایر طلا، وضعیت نابسامان اقتصادی و پرداخت بدهی سنگین این کشور به منفی B کاهش داده شده است.

طبق اظهارات فیچ، وام آی ام ایف می تواند وضعیت مالی خارجی را بهبود بخشد اما این وام اثرات منفی نیز به همراه دارد. سازمان رتبه بندی جهانی در ادامه خاطر نشان کرد، همچنان ذخایر طلای پاکستان رو به کاهش است، در سه سال آینده، پاکستان باید مبلغ 9 میلیارد دلار در سال را بابت قرض و وام های دریافت شده پرداخت کند، این درحالی است که این کشور موظف است تا فروردین ماه سال 1398 مبلغ 1 میلیارد دلار را پرداخت کند. این سازمان در ادامه با اظهار پیشگویی در رابطه با پاکستان گفته است که با افزایش گرانی ها در این کشور امکان افزایش گرانی تا 7% درصد وجود دارد.

لازم به ذکر است که سازمان رتبه بندی به نام مودیز نیز در پی انتشار گزارشی در رابطه با اقتصاد پاکستان گفته بود که، اقتصاد این کشور متحمل ضررهای خارجی شده است، اصلاحات آغاز شده دولت پاکستان نیازمند زمان است. اصلاحات اقتصادی عمل سختی است اما بازهم می توانند سودمند واقع شوند. امکان افزایش قرض های پاکستان تا 76% درصد تا سال 1399 وجود دارد.

طبق گزارش مودیز، نمودار اقتصادی پاکستان از 4.3 تا 4.7 خواهد بود، اما در سال آینده اقتصادی امکان افزایش آن وجود دارد. در سال 1399 نیز این نمودار به 5.8 خواهد رسید.

 

ارسال نظر

 
1