خبر فوری

 
 
سازمان دیده بان حقوق بشر: هند اقدامات خود در کشمیر را هرچه فوری پایان دهد
کد خبر :1312931365

10:47 1398/05/24


برچسب ها : ارتش هند, جامو و کشمیر, دولت هند, سازمان دیده بان حقوق بشر, هند, کشمیر هند,

سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به لغو قانون خودمختاری منطقه کشمیر و اعلام حکومت نظامی در این منطقه، خواستار توقف فوری اقدامات سرکوبگرانه دولت و ارتش هند در منطقه کشمیر شد.


 

جامو و کشمیر: به گزارش راز نیوز سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به لغو قانون خودمختاری منطقه کشمیر و اعلام حکومت نظامی در این منطقه، خواستار توقف فوری اقدامات سرکوبگرانه دولت و ارتش هند در منطقه کشمیر شد.

سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: پس از لغو قانون خودمختاری منطقه کشمیر، این منطقه در وضعیت خفقان و سرکوب به سر می برد، دولت هند پس از لغو قوانین مرتبط با رتبه ویژه منطقه کشمیر و تقسیم نمودن این منطقه به دو بخش مجزا، مردم و رهبران کشمیر را در منازلشان زندانی و دسترسی به اینترنت، شبکه های تلفن همراه را نیز مسدود نموده و آنان را از برپایی مراسمات دینی همچون نماز عید قربان نیز منع کرده است، مردم کشمیر حتی به خدمات درمانی و پزشکی مورد نیاز خود نیز دسترسی ندارند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در ادامه این بیانیه به نقل از چند خبرنگار آگاه از وضعیت منطقه کشمیر خبر داد: صدها تن از رهبران و فعالان آزادی خواه کشمیری توسط نیروهای ارتش هند بازداشت شده اند.

این سازمان با اظهار نگرانی از اوضاع وخیم منطقه کشمیر تاکید کرد باید تمامی کسانی که حقوق بشر را نقض کرده اند مجازات شده و دولت هند نیز باید تمامی قوانین ضد حقوق بشری را خاتمه بخشد و تمامی رهبران آزادی خواه کشمیری را هرچه فوری آزاد و قوانین منع رفت و آمد در کشمیر را لغو نماید.

ارسال نظر

 
1