خبر فوری

 
سازمان حفاظت از کودکان:احتمال کشته شدن 85 هزار کودک یمنی به علت بیماری و گرسنگی
کد خبر :626439132

15:54 1397/08/30


برچسب ها : ائتلاف نظامی عربستان, عربستان سعودی, گرسنگی, کودک, یمن,

احتمال میرود 85 هزار کودک یمنی در جنگ یمن کشته شده باشند و آمار اعلام شده جدای از تعداد کشته شدگان کودکان بر اثر درگیری و جنگ است.


 

لندن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری گاردین،سازمان بین المللی حفاظت از کودکان در گزارش اخیر خود با اشاره به جنگ یمن اعلام نمود:احتمال میرود 85 هزار کودک یمنی در جنگ یمن کشته شده باشند و آمار اعلام شده جدای از تعداد کشته شدگان کودکان بر اثر درگیری و جنگ است.

این سازمان بین المللی با انتشار یک گزارش اظهار نگرانی نموده است که از آغاز جنگ یمن در سال 2015 تا کنون تعداد 85 هزار کودک کمتر از پنج سال به علت بیماری و گرسنگی جان باخته اند.

طبق گفته تیمر کارلوس مسئول سازمان «از کودکان حفاظت کنید» به ازای هر کودک کشته شده بر اثر درگیری و بمباران در جنگ یمن،دهها کودک یمنی بر اثر گرسنگی و مریضی فوت کرده اند که میتوان از مرگ آنها جلوگیری نمود.

در این گزارش آمده است کودکانی که بر اثر گرسنگی و بیماری فوت میکنند،پیش از مرگ رنج و سختی زیادی را تحمل میکنند.

ارتش ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در سال 2015،دست به عملیات و بمباران شهرهای یمن زدند که تاکنون نیز این روند ادامه دارد.

سازمان های بین المللی و مدافع حقوق بشر معتقدند که بر اثر حملات هوایی و موشکی ائتلاف عربستان سعودی تاکنون علاوه بر کودکان و زنان،تعداد زیادی از شهروندان عادی کشته شده اند و آمار شهروندان کشته شده در جنگ یمن،ظرف مدت 4 سال گذشته از 10 هزار نفر گذشته است.

طبق اعلام سازمان ملل متحد،در جنگ داخلی یمن،سطح بسیار وسیعی از زیر ساخت های شهری یمن نابود شده است و یک بحران شدید انسانی در یمن آغاز شده است که بر اثر آن بیش از 8 میلیون نفر با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

سازمان ملل خبر داده است که از میان این افراد که با گرسنگی و کمبود مواد غذایی شدید مواجه هستند،تعداد 1 میلیون و 300 هزار نفر کودک میباشند که به علت عدم تامین نیازهای غذایی،روند رشد این کودکان تحت تاثیر قرار گرفته است.

علی رغم تلاش های متعدد سازمان های بین المللی،تاکنون جنگ یمن خاتمه نیافته است.

ارسال نظر

 
1