خبر فوری

 
 
سازمان جبهه آزادی بخش بلوچستان: بروز حوادث در مبارزات مسلحانه دور از ذهن نیست
کد خبر :1066943945

13:21 1401/07/03


برچسب ها : جبهه آزادی بخش بلوچستان, جوخه مرگ, سازمان اطلاعات پاکستان, سرگرد گهرام بلوچ, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ طی بیانیه‌ای به تشریح حادثه قتل ناگهانی همسر یکی از اعضای جوخه‌های مرگ دولتی در جریان درگیری با همان عضو جوخه مرگ پرداخت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ طی بیانیه‌ای به تشریح حادثه قتل ناگهانی همسر یکی از اعضای جوخه‌های مرگ دولتی در جریان درگیری با همان عضو جوخه مرگ پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اعلام داشت: بی ال اف یک سازمان مسئولیت‌پذیر است که مطابق با اصول بین‌المللی در حال مبارزه برای آزادی ملت بلوچ است. ما معتقد به قوانین جنگی بین‌المللی هستیم و مطابق با آن به مجاهدت و تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم. اما عدم وقوع حوادث و خسارت‌های جانبی در جریان جنگ و درگیری‌ها ناممکن است. تمامی تلاش ما بر دوری از بروز تمامی حوادثی که منجر به خسارت به افراد ثالث و یا جوامع غیر نظامی شود است.

وی افزود: ماه گذشته ما پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور یکی از اعضای سرشناس جوخه مرگ و جاسوس نهادهای امنیتی پاکستان به نام طارق فرزند محراب عملیاتی را در منطقه بالگتر آغاز کرده و تلاش نمودیم وی را بازداشت کنیم. با تیراندازی این عنصر نهادهای امنیتی پاکستان ما وارد درگیری شدیم که منجر به کشته شدن وی در جریان تبادل آتش میان دو طرف شد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این درگیری همسر این عضو جوخه مرگ در اثر اصابت گلوله کشته شد که امکان دارد در تیر شلیک شده از سوی خود عناصر جوخه مرگ وی جان باخته باشد.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان گفت: طارق یکی از عناصر مهم نهادهای امنیتی بود و به صورت مستقیم با فرماندهی ارتش پاکستان در کویته ارتباط داشت، وی در شهادت بیش از 20 تن فدائیان بلوچ ما نقش داشت، کشته شدن یک زن در اثر اصابت گلوله در جریان حمله به چنین عنصر خطرناکی تنها باعث تأسف است.

وی تصریح کرد: جهت دادن به این حادثه ناگهانی یک تلاش عالمانه برای ارائه تصویر غلط و اشتباه از نهضت بومی بلوچ در سطح جهان است که ما آن را رد می‌کنیم. یک نهاد حقوق بشر نیز به این موضوع واکنش نشان داده است در حالی که رسانه‌های اجاره‌ای پاکستان که دشمنان بلوچ هستند نسبت به نهضت ملی خواهی بلوچ و مسائل و مشکلات پیش روی ملت بلوچ سکوت اختیار کرده‌اند.

وی در پایان ابراز داشت: ما به تمامی نهادهای بین‌المللی این اطمینان را می‌دهیم که ما از دامن زدن به چنین حوادثی اجتناب می‌ورزیم که منجر به خسارت به افراد غیر نظامی گردد اما بروز حوادث ناگهانی غیر قابل کنترل است.

ارسال نظر

 
1