خبر فوری

 
 
سازمان تجزیه طلب بلوچ مسئولیت حمله علیه ارتش و قتل یک عضو جوخه مرگ را برعهده گرفت
کد خبر :342146958

14:05 1402/01/02


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, پذیرش مسئولیت حمله, تیراندازی, حمله مسلحانه, شبه نظامیان بلوچ, قلات, گروه های مسلح بلوچ, کولواه, کیچ,

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچBLA در بیانیه ای مسئولیت حمله علیه ارتش پاکستان و قتل یک فرد وابسته به جوخه مرگ در کولواه و قلات را برعهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچBLA در بیانیه ای مسئولیت حمله علیه ارتش پاکستان و قتل یک فرد وابسته به جوخه مرگ در کولواه و قلات را برعهده گرفت.

سخنگو اظهار داشت که شبه نظامیان سازمان ساعت 6 صبح امروز 21 مارس (1 فروردین) پاسگاه جیرک ارتش اشغالگر پاکستان در منطقه کولواه از کیچ را هدف قرار داده و حمله را با سلاح تک تیرانداز آغاز کردند که منجر به زخمی شدن یک نیروی نظامی شد. نیروهای سازمان در این عملیات همچنین از راکت و دیگر سلاح های سنگین نیز استفاده کردند که منجر به وارد آمدن خسارات جانی و مالی بیشتر شد.

 

جیئند بلوچ اظهار داشت که فدائیان سازمان در عملیاتی در منطقه جوبان از قلات، اعجاز احمد فرزند عبدالحمید لهری ساکن نرمک قلات یکی از اعضای جوخه مرگ تحت حمایت ارتش پاکستان را دستگیر کردند. فرد مذکور حین بازجویی اعتراف کرد که یکی از اعضای جوخه مرگ و فعال در مناطق قلات، منگچر، جوبان و حواشی آن می باشد که سال ها قبل در فراهم کردن پایگاه برای نیروهای جوخه مرگ و ربایش افراد بلوچ نقش داشته است.

به گفته سخنگوی سازمان، متهم همچنین اعتراف کرد که در عملیات نیروهای امنیتی در ناگاهو در ماه مارس سال گذشته میلادی به طور مستقیم نقش تسهیل گر را داشته است. درپی اعترافات، اعجاز احمد توسط دادگاه ملی بلوچ به دلیل خیانت به سرزمین مجرم شناخته شده و محکوم به اعدام شد. اعدام او امروز 21 مارس انجام شد.

ارسال نظر

 
1