خبر فوری

 
 
سازمان اطلاعات آمریکا:ولیعهد عربستان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است
کد خبر :1264104906

11:04 1397/08/26


برچسب ها : CIA, آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا, استانبول, جمال خاشقجی, عربستان سعودی, محمد بن سلمان,

این گزارش در حال حاضر،کامل ترین گزارش منتشر شده درباره قتل جمال خاشجقی است که محمد بن سلمان را مسئول مستقیم قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی میداند.


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری واشتنگتن پست، دو روز پس از تحریم ۱۷ مقام عربستانی از سوی دولت آمریکا، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا جمع بندی خود را درباره قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی منتشر کرد و براساس آن اعلام داشت که دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد نظام سعودی،از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صادر گردیده است.

این گزارش در حال حاضر،کامل ترین گزارش منتشر شده درباره قتل جمال خاشجقی است که محمد بن سلمان را مسئول مستقیم قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی میداند.

انتشار این گزارش باعث شده است که تلاش های دونالد ترامپ برای بیگناه جلوه دادن محمد بن سلمان بر باد رفته و پرده از راز جنایت ولیعهد عربستان بردارد.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در تهیه این گزارش خود از منابع مختلف مرتبط با پرونده قتل جمال خاشقجی استفاده نموده است،در یکی از شواهد این گزارش،مکالمه صورت گرفته در تماس تلفنی میان جمال خاشقجی و خالد بن سلمان برادر ولیعهد و سفیر عربستان در آمریکاست که در آن خالد بن سلمان به خاشقجی اظهار اطمینان داد که وی میتواند در امنیت کامل به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کند و هیچگونه خطری وی را تهدید نمیکند و این تماس تلفنی بر اساس خواسته محمد بن سلمان از برادرش صورت گرفته بود.

سی آی ای در گزارش منتشر شده خود به این نکته اشاره نموده است که محمد بن سلمان تمامی کارهای جزئی دولت و نمایندگی های عربستان را تحت نظر دارد و این امر ناممکن است که قتل خاشجقی بدون اطلاع وی صورت پذیرفته باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به دنبال فرافکنی مسئله قتل خاشجقی است،قتل جمال خاشجقی بر اساس دستور محمد بن سلمان را انکار نموده است و با وجود ارائه مدارک و مستندات مربوطه،وی از پذیرش این امر سر باز زده است.

مهمترین مدرک دریافت شده در این باره،صدای ضبط شده توسط ابزارهای استراق سمع نصب شده در داخل کنسولگری عربستان در استانبول است که یک نسخه از آن از سوی اداره اطلاعات ترکیه،به سی آی ای داده شده است.

در این صدای به دست آمده میتوان به خوبی متوجه شد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به داخل ساختمان کنسولگری مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسیده است و پس از آن،شخصی به نام ماهر مطرب در تماس با شخصی به نام سعود قطانی وی را از اتمام عملیات با خبر کرد.

ماهر مطرب و سعود قطانی از افراد بسیار نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی میباشند که نام هر دوی آنان به همراه محمد العتیبی سفیر عربستان در استانبول در لیست 17 نفره افراد مورد تحریم وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد.

بر اساس گفته سی آی ای،تیم 15 نفره عربستانی که در روز قتل جمال خاشقجی به استانبول آمده بودند همگی از افراد تیم حفاظت از محمد بن سلمان میباشند که برخی از این افراد در آمریکا به همراه محمد بن سلمان مشاهده شده اند.

ارسال نظر

 
1