خبر فوری

 
 
ساخت 19 کارخانه توسط چین در بندر گوادر پاکستان
کد خبر :1348778823

21:00 1398/08/18


برچسب ها : بلوچستان, بندر گوادر, پاکستان و چین, سی پیک,

یاوژنگ سفیر کشور چین در اسلام آباد در گفتگوی خبری گفت: چین به منظور اشتغال زایی برای جوانان در بندر گوادر، در راستای توسعه بخش های معدن، کشاورزی، شیلات و آب خواهان تاسیس 19 کارخانه در این بندر است.


گوادر: به گزارش راز نیوز، یاوژنگ سفیر کشور چین در اسلام آباد در گفتگوی خبری با اظهار این موضوع که چین به منظور اشتغال زایی برای جوانان در بندر گوادر، در راستای توسعه بخش های معدن، کشاورزی، شیلات و آب خواهان تاسیس 19 کارخانه در بندر گوادر است، افزود، کنسولگری چین درحال تسهیل روند صدو روادید برای تجار نیز است.
سفیر چین با رد کردن گمانه زنی ها در رابطه با عدم علاقه دولت چین در پروژه های توسعه بلوچستان، از بورسیه تحصیلی بیش از 200 دانشجوی پاکستانی خبر داد و خاطر نشان کرد، شرکت های چینی برای تقویت بخش کشاورزی این ایالت، درحال ایجاد 50 کارگاه آموزشی به منظور آموزش مهارت به نسل جوان هستند. وی با ذکر اهمیت توسعه بزرگراه ژوب_دیره اسماعیل خان برای پروژه سی پیک، از علاقه چین برای سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد و افزود، پروژه راهداری سی پیک نه تنها بلوچستان، بلکه باعث ایجاد تحول در اقتصاد افغانستان و بسیاری از کشورهای آسیای میانه خواهد شد و تمامی پروژه ها از طریق پاکستان انجام خواهند شد. با توسعه بخش های شیلات، کشاورزی، معدن و سهام ایالت بلوچستان میتوان فقر ایالت را ریشه کن کرد.

ارسال نظر

 
1