خبر فوری

 
 
ایکسپریس : زمان سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به کشورهای ایران و چین تعیین شد
کد خبر :207008049

22:19 1398/01/24


برچسب ها : ایران, پاکستان, سفر,

سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به کشورهای ایران و چین


 

 

به گزارش راز نيوز، خبرگزاری ایکسپریس پاکستان در خصوص زمان سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به کشورهای ایران و چین نوشت : عمران خان به دعوت رسمی شی جن پینگ رئیس جمهور چین در سفری سه روزه در تاریخ 5 اردیبهشت ماه به چین سفر خواهد کرد. عمران خان در این سفر علاوه بر دیدار با مقامات ارشد سیاسی این کشور و گفتگو در خصوص مناسبات مشترک و پروژه سی پیک، در اجلاس نیز شرکت خواهد کرد. در اجلاس نمایندگان و مقاماتی از 100 کشور نیز حضور خواهند کرد.
 
نخست وزیر قبل از چین، در تاریخ یکم اردیبهشت ماه عازم کشور ایران خواهد شد. وی در این سفر علاوه بر دیدار با سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و حسن روحانی رئیس جمهور کشور ایران، در رابطه با اتحاد امت مسلمان گفتگو خواهد کرد.
 
لازم به ذکر است که خبرگزاری راز نيوز به عنوان نخستین خبرگزاری در جهان خبر سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به کشور ایران را منتشر کرده بود. 
براساس گفته تحلیل گران امور سیاسی، پس از سفرهای عمران خان نخست وزیر پاکستان به کشور عربستان سعودی و توافق طرفین در رابطه با کمک های مالی هنگفت و سرمایه گذاری عظیم سعودی در پاکستان، کشور سعودی کمک ناچیزی پس از گذشت مدتی از توافق های طرفین در کشور پاکستان انجام داده است. چنین روند سستی در این زمینه نشان می‌دهد که شاید عربستان سعودی در این زمینه منصرف شده و یا می‌خواهد طی مدتی طولانی سرمایه گذاری عظیم 12 میلیارد دلاری خود را پس از گذشت مدت زمان طولانی انجام دهد.
گفته می شود که شاید سفر عمران خان به ایران، به عنوان پیامی غیر مستقیم برای کشور سعودی باشد؛ یعنی درصورتی که عربستان به توافق های خود عمل نکند، پاکستان می تواند روابط دوستانه ای با کشور همسایه خود ایران برقرار کند، که این به عنوان زنگ خطری برای کشور عربستان سعودی قلمداد خواهد شد .

ارسال نظر

 
1