خبر فوری

 
زلمی خلیل زاد: ما از حمایت پاکستان برای تقویت روند گفتگو در شرایط فعلی برخوردار هستیم
کد خبر :292927830

13:12 1400/02/31


برچسب ها : آمریکا, پاکستان و آمریکا, زلمی خلیل زاد, صلح افغانستان, ماموریت صلح,

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا برای ماموریت صلح افغانستان در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی عضو کنگره آمریکا، گفت: ما از حمایت پاکستان برای تقویت روند گفتگو در شرایط فعلی برخوردار هستیم .


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا برای ماموریت صلح افغانستان در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی ویمن سارجیکبز از اعضای کنگره آمریکا درجلسه استماع در کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا که " برای حفظ روند صلح افغانستان با چه چالشهایی روبرو هستیم؟" گفت: آمریکا تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا ماموریت صلح موفق شود، ما از حمایت پاکستان برای تقویت روند گفتگو در شرایط فعلی برخوردار هستیم، پاکستان از جمله کشورهایی است که بر طالبان نفوذ و تاثیر گذاری دارد.

زلمی خلیلزاد در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه آمریکا با طالبان و دولت افغانستان ارتباط دارد، با اشاره به مطالبات طالبان افغان، گفت: طالبان افغانستان درخواست هایی از دولت کابل دارند که یکی از آنها آزادی زندانیان طالبان است، آنها به دنبال خارج کردن اسامی این زندانیان از فهرست های ممنوعه سازمان ملل و ایالات متحده آمریکا هستند، با این کار ما می توانیم از مزایای آن استفاده کنیم.

وی افزود: جنگ از چندین سال جاری است، برخی ها نیز از این جنگ منافع کسب می کنند اما آمریکا برای پایان دادن به این جنگ به تلاش های خود ادامه خواهد داد. وی در خصوص نقش پاکستان در زمینه مذاکرات با افغانستان، اذعان داشت: رهبری مردمی و نظامی پاکستان براین باور است که آینده در منافع اقتصادی است و صلح افغانستان منافع اقتصادی به همراه دارد، پاکستان با چالش های داخلی روبرو است، اما به نظر من سفر اخیر ژنرال باجوا (فرمانده ارتش پاکستان) به کابل بسیار مثبت بود.  

وی اظهار داشت که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان براین باور است که از طریق توافق صلح در منطقه امنیت و ثبات برقرار می شود، اما برای موفقیت آن توافق باید از حمایت مردم افغانستان، زنان و همه ذینفعان برخوردار باشد. افغانستان به عنوان جنگ نیابتی در منطقه مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین نقش منطقه بسیار مهم است و ما درتلاش هستیم که این توافق نامه صلح از حمایت منطقه برخوردار باشد، برای رشد منطقه ارتباط تجاری میان آُسیای میانه، جنوبی و افغانستان بسیار مهم است.  

ارسال نظر

 
1