خبر فوری

 
 
زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا برای شرکت در نشست مشورتی پاکستان_آمریکا به اسلام آباد رسید
کد خبر :1030864750

17:18 1398/03/12


برچسب ها : آمریکا, اشرف غنی, افغانستان, پاکستان, زلمی خلیل زاد, طالبان,

با رسیدن زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه ماموریت صلح افغانستان به همراه هیئت آمریکایی به اسلام آباد، نشست دو روزه مشورتی پاکستان_آمریکا از امروز (یکشنبه) با حضور هیئت های دو کشور پاکستان و آمریکا در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان آغاز شد.


 

اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، با رسیدن زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه ماموریت صلح افغانستان به همراه هیئت آمریکایی به اسلام آباد، نشست دو روزه مشورتی پاکستان_آمریکا از امروز (یکشنبه) با حضور هیئت های دو کشور پاکستان و آمریکا در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان آغاز شد. ریاست هیئت آمریکایی که متشکل از مقامات دفاعی و نمایندگان امور خارجه هستند را زلمی خلیل زاد و هیئت پاکستانی که اعضای وزارت دفاع و مقامات امور خارجه شرکت دارند را آفتاب کوکر برعهده دارند.
طی این نشست در خصوص مسائل افغانستان، امنیت منطقه، روابط دوجانبه پاکستان و آمریکا و دیگر موارد گفتگو هایی صورت خواهد گرفت. آفتاب کوکر در این میان ابراز داشت، براساس موضع عمران خان، پاکستان برای برپایی امنیت در منطقه و افغانستان به تلاش های خود ادامه خواهد داد و این پاکستان بود که از طرفین خواستار حل و فصل کردن تنش های موجود از طریق گفتمان را شد.
لازم به ذکر است زلمی خلیل زاد دیدارهایی با مقامات ارشد دولت و ارتش پاکستان نیز طی این دوره خود خواهد داشت. 

 

 
پیام تویتری زلمی خلیل زاد
 
زلمی خلیل زاد در پیام تویتری خود طی اشاره به ملاقات نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور افغانستان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در مکه ابراز داشت: این امر موجب بهبودی روابط خواهد شد. این ملاقات باعث بوجود آوردن زمینه های مناسب روابط منطقه ای، اتحاد و پیشرفت خواهد شد و آمریکا آماده همکاری در روند صلح افغانستان است.
 
 
پیام تویتری حامد میر خبرنگار و تحلیل گر معروف پاکستانی
 
حامد میر در پیام خصوصی خود در تویتر با متهم کردن اشرف غنی به عدم خواسته در زمینه برپایی صلح افغانستان وی را به عنوان بزرگترین مانع در مسیر صلح خوانده و بیان داشت، اشرف غنی یک مانع بزرگ در مسیر روند صلح افغانستان است، زیرا او خواهان صلح در کشور خود نیست. وی تنها خواستار یک دوره دیگر ریاست جمهوری افغانستان است و برای تحقق این امر آماده است تا طالبان را در کابینه خود جای دهد، اما طالبان آماده گفتگو با او نیستند.
 
درخواست طالبان
 
ملا هیبت ا... آخوند زاده یکی از رهبران گروه تروریستی طالبان در بیانیه خود با تاکید بر ضرورت جریان داشتن روند مذاکرات، از طرف مقابل خواستار جدیت و تمرکز بیشتر در این زمینه شد. وی افزود، لازم است آمریکا در مذاکرات از دلیل و فهم استفاده کند و به همراه آن پیشنهاد مذاکرات طالبان را نیز قبول کند.

ارسال نظر

 
1