خبر فوری

 
 
زلمی خلیل زاد : زمان خروج نظامیان از افغانستان تعیین نشده است
کد خبر :430129905

16:00 1397/11/18


برچسب ها : آمریکا, اپوزیسیون, افغانستان, روسیه, طالبان, مذاکرات, مسکو,

زلمی خلیل زاد طی تویتی در صفحه رسمی خود در تویتر ابراز داشته است که، زمان خروج نظامیان از افغانستان تعیین نشده و تمامی ادعاها در این زمینه بی پایه و اساس هستند.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از  VOA، زلمی خلیل زاد طی تویتی در صفحه رسمی خود در تویتر ابراز داشته است که، زمان خروج نظامیان از افغانستان تعیین نشده و تمامی ادعاها در این زمینه بی پایه و اساس هستند. وی در تویت خود نوشت : برخی از مقامات طالبان در رابطه با توافق آمریکا و طالبان در رابطه با زمان خروج نظامیان از افغانستان خبر داده اند، که این امر درست نیست. تاکنون زمان دقیقی در این رابطه اعلام نشده است و هم اکنون خود طالبان نیز از این ادعای خود عقب نشینی کرده است .

لازم به ذکر است که زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه ماموریت صلح افغانستان در دفعات متعددی با نمایندگان طالبان در قطر وارد مذاکرات شده است.
گفتنی است این بیاینه زلمی خلیل زاد پس از ادعای یکی از مقامات طالبان که مدعی خروج نظامیان تا ماه می میلادی شده بود، منتشر شده است.

روز گذشته پس از پایان مذاکرات طالبان و اپوزیسیون افغانستان در مسکو، یکی از رهبران گروه تروریستی طالبان به نام عبدالسلام حنفی در بیانات خود طی مصاحبه مطبوعاتی از خروج نیمی از نظامیان آمریکایی تا ماه می میلادی مصاف با فروردین ماه سال آینده شمسی خبر داده و گفته بود که به زودی تیم تاکتیکی میان طالبان و آمریکا تشکیل خواهد شد که وظیفه آن تعیین زمان خروج نظامیان باقی مانده در افغانستان خواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون نیز ابراز داشته است که تاکنون دستور یا بیانیه ای در رابطه با خروج نظامیان از افغانستان در اختیار ما قرار داده نشده است.

ارسال نظر

 
1