خبر فوری

 
 
زلمی خلیل زاد: در مذاکرات دوحه، هیچگونه توافقی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صورت نگرفته است
کد خبر :985023461

13:49 1397/11/08


در مذاکرات آمریکا و طالبان، هیچگونه سخنی در خصوص تغییر نظام سیاسی افغانستان به میان نیامده است.


 

کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان، اشرف غنی رئیس جمهور این کشور را از جزئیات توافق صورت گرفته با طالبان آگاه نمود و خبر داد هیچگونه توافقی در خصوص خروج نیروهای نظامی از افغانستان، میان طالبان و آمریکا صورت نگرفته است.

در بیانیه صادر شده از سوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان، به نقل از زلمی خلیل زاد اعلام شده است که وی مقامات افغانستان را از روند و جزئیات توافق با طالبان آگاه نمود و گفت در مذاکرات آمریکا و طالبان، هیچگونه سخنی در خصوص تغییر نظام سیاسی افغانستان به میان نیامده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که زلمی خلیل زاد خبر داد در جریان مذاکرات دوحه، گفتگویی درباره تشکیل دولت موقت صورت نگرفته است و پیشرفت خاصی در مذاکرات با طالبان در زمینه آتش بس انجام نشده است.

طبق بیانیه کاخ ریاست جمهوری افغانستان، زلمی خلیل زاد همچنین خبر داد که نمایندگان طالبان در جریان مذاکرات، بر خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان تاکید نمودند، اما توافقی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی صورت نپذیرفته است.

یک رسانه افغان مدعی شده قرار است زلمی خلیل زاد به منظور گفتگو در خصوص دیگر موضوعات باقی مانده، بار دیگر با مقامات طالبان دیدار نماید.

از سوی دیگر تاکنون هیچگونه بیانیه ای از سوی زلمی خلیل زاد و یا سفارت آمریکا در کابل در این باره صادر نشده است.

لازم بذکر است پس از پایان دور اخیر مذاکرات 6 روزه آمریکا و طالبان افغانستان در دوحه، اعلام گردید طالبان و آمریکا در خصوص خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف مدت 18 ماه به توافق رسیدند.

همچنین طبق این پیش نویس، قرار شد برنامه جامع آتش بس طی چند روز آینده اعلام گردد و پس از آتش بس طالبان به صورت مستقیم با دولت افغانستان به مذاکره خواهد نشست.

ارسال نظر

 
1