خبر فوری

 
 
زلمی خلیل زاد : در دور جدید مذاکرات با طالبان در رابطه با دو نکته گفتگو انجام خواهد شد
کد خبر :1933752652

19:35 1397/11/30


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, روند صلح, طالبان, مذاکرات,

زلمی خلیل زاد در ادامه سخنان خود ابراز داشت که در مذاکرات پیش رو در دوحه بر دو نکته با طالبان گفت‌وگو خواهیم کرد، در رابطه با گفت‌وگوی طالبان با دولت افغانستان و در رابطه با توافق طرفین در زمینه آتش بس.


 

به گزارش راز نیوز، زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در زمینه صلح افغانستان با اعتراف به تلاش های پاکستان در زمینه صلح افغانستان، خبرهایی مبنی بر این موضوع که مذاکرات با مشکلات روبرو شده اند را تکذیب کرده و از کشور پاکستان خواستار افزایش تلاش در روند صلح افغانستان را شد.

وی طی مصاحبه خبری با یکی از خبرگزاری های افغانستان گفت : ایجاد یک تیم مذاکراتی متحد و قوی زیر نظر دولت افغانستان و شرکت آن در مذاکرات برای انجام مذاکراتی جامع امری ضروری است. آمریکا از ابتدای روند مذاکرات خواهان دیدار و گفت‌وگوی طالبان با دولت افغانستان بوده، اما این درحالی است که طالبان از همان ابتدا با این امر مخالفت ورزیده است. رئیس جمهور افغانستان نیز در دفعات متعدد پیشنهاد نشست مشترک را به طالبان داده است، اما طالبان حتی حاضر به پاسخ به پیشنهاد اشرف غنی نشده است.

زلمی خلیل زاد در ادامه سخنان خود ابراز داشت که در مذاکرات پیش رو در دوحه بر دو نکته با طالبان گفت‌وگو خواهیم کرد، در رابطه با گفت‌وگوی طالبان با دولت افغانستان و در رابطه با توافق طرفین در زمینه آتش بس. وی شرکت و اقدامات عربستان سعودی در زمینه صلح افغانستان را مهم خوانده و طی پاسخ به سوال مطرح شده از بیانیه طالبان در رابطه با درخواست این گروه برای برقراری صلح و امنیت گفت و ابراز داشت که اما نمی دانم که اینها خواستار چه نوع امنیتی هستند؟ زیرا اتحاد، توافق و احترام به یکدیگر از ضروریات امنیت هستند. وی در پاسخ به شبهه پیروزی مذاکرات گفت : درحالی که تمامی طرفین با اتحاد خواستار پایان جنگ و صلح شوند می توان گفت که مذاکرات موفقیت آمیز بوده اند. براساس برنامه تعیین شده، مذاکرات طالبان با آمریکا در تاریخ 6 اسفند ماه 98 در قطر برگزار خواهند شد.

ارسال نظر

 
1