خبر فوری

 
 
زلمی خلیل زاد به پاکستان رسید
کد خبر :1353204887

13:31 1397/10/27


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, زلمی خلیل زاد, طالبان,

نماینده خصوصی رئیس جمهور آمریکا برای ماموریت صلح افغانستان زلمی خلیل زاد به همراه معاون وزیر امور خارجه آمریکا ایلس ویلز امروز (پنج شنبه) به پاکستان رسید.


 

به گزارش راز نيوز، نماینده خصوصی رئیس جمهور آمریکا برای ماموریت صلح افغانستان زلمی خلیل زاد به همراه معاون وزیر امور خارجه آمریکا ایلس ویلز امروز (پنج شنبه) به پاکستان رسید.
گفتنی است وی در این سفر با مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی پاکستان و درخصوص صلح افغانستان در سطح هیئت عالی رتبه در دفتر وزارت خارجه پاکستان مذاکرات انجام خواهد داد.

خبرگزاری های پاکستان هدف از این سفر را گفت و گو در رابطه با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و مشاوره در رابطه با مذاکرات با طالبان افغانستان را اعلام کرده اند. وی تا شنبه 29 دی ماه در پاکستان خواهد ماند.

لازم به ذکر است که زلمی خلیل زاد در در آذر ماه سال جاری نیز با سفر به پاکستان و دیدار با نخست وزیر، رئیس ستاد کل ارتش و وزیر امور خارجه پاکستان شاه‌ محمود قریشی ،درخصوص مسئله صلح افغانستان به مذاکرات پرداخته بود.

گفتنی است آمریکا در رابطه با خروج نظامیان خود از افغانستان در مرحله اول از خروج 7 هزار نظامی خود خبر داده است، از طرفی در این رابطه قبل از این نیز مذاکراتی میان مقامات آمریکایی و نمایندگان طالبان افغانستان برگزار شده است.

روز گذشته نیز راز نيوز طی خبری از طالبان اظهار داشته بود که طالبان آمریکا را به دلیل عقب نشینی از دستورکار مذاکرات درخصوص خروج نظامیان از افغانستان تهدید به لغو مذاکرات کرده است .

ارسال نظر

 
1