خبر فوری

 
زلمی خلیل زاد: آمریکا خواهان اقدامات بیشتر کشورهای همسایه کابل در تسهیل امر روند صلح افغانستان است
کد خبر :996261353

21:51 1398/03/18


برچسب ها : آمریکا, بروکسل, پاکستان, طالبان, ماموریت صلح, مذاکرات,

زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا برای ماموریت صلح افغانستان پس از سفر به پاکستان ابراز داشت که آمریکا خواستار اقدامات موثرتر و ایفای نقش هرچه بیشتر کشورهای همسایه کابل در زمینه ماموریت صلح افغانستان آمریکا است.


واشنگتن: به گزارش رازنیوز، زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا برای ماموریت صلح افغانستان پس از سفر به پاکستان ابراز داشت که آمریکا خواستار اقدامات موثرتر و ایفای نقش هرچه بیشتر کشورهای همسایه کابل در زمینه ماموریت صلح افغانستان آمریکا است.
وی که هفته گذشته در این رابطه به پاکستان سفر کرده بود، اکنون نیز پس از تکمیل نشست مشورتی با ناتو و اتحادیه اروپا در بروکسل در خصوص ماموریت صلح افغانستان، برای مذاکرات و گفتگوی بیشتر مجددا به آسیای جنوبی باز خواهد گشت.
وی چند روز گذشته در پیام تویتری خود هدف و محور اصلی نشست در بروکسل را "درصورت برپایی امنیت، زمینه ها و فرصت های اقتصادی جدید در آسیای جنوبی و میانه خوانده بود."
وی پس از گفتگو با مقامات ناتو و اتحادیه اروپا گفت: ما متوجه این موضوع هستیم که چرا باید امنیت را ترجیح دهیم و چگونه می‌توانیم با جامعه افغان مذاکره کنیم. وی همچنین قبل از این نیز در سفر خود به پاکستان از نحوه کمک پاکستان در رابطه با ایفای نقش در زمینه صلح افغانستان گفتگویی انجام داده بود.
طبق گفته  VOA، آمریکا می‌خواهد پاکستان، برای تاکید بر موضع خود، بر طالبان فشار وارد کند.
نماینده خصوصی آمریکا دور اخیر سفر های خود به منظور پیروزی آمریکا در زمینه ماموریت صلح افغانستان را از تاریخ 10 خرداد ماه آغاز کرده بود و به این منظور در چند روز آینده با نمایندگان طالبان در دوحه نیز به مذاکرات خواهد نشست.

ارسال نظر

 
1