خبر فوری

 
 
روسیه : حمله شیمیایی آمریکا به مناطق مسکونی سوریه
کد خبر :1554074054

11:19 1397/06/19


برچسب ها : آمریکا, حمله شیمیایی, روسیه,

روسیه ، آمریکا را به استفاده از سلاح شیمایی (فسفر سفید) در مناطق مسکونی غرب سوریه متهم کرده است.


به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری دان، روسیه ، آمریکا را به استفاده از سلاح شیمایی (فسفر سفید) در مناطق مسکونی غرب سوریه متهم کرده است.
طبق گزارش خبرگزاری AFP فرانسه، این حمله شیمیایی '' فسفر سفید '' به اهداف نظامی موجود در مناطق مسکونی در سوریه انجام شده است.

به گفته فرمانده روسی ولادیمیر اسیکچنکو، دو هواپیمای نظامی آمریکا ' F 15' در تاریخ 8 سپتامبر سال جاری به منطقه هجنم حمله کردند که فسفر سفید نیز شامل بمباران منطقه مذکوره ، بوده است.
وی افزود : حمله شیمیایی ویرانی زیادی را ببار آورده و علاوه بر آن کشته وزخمی شدن افرادی نیز در اثر این حمله شیمیایی تایید شده است.

ناگفته نماند که داعش در منطقه مذکوره تسلط کامل دارد.

پس از نشست سه جانبه ی ایران، روسیه و ترکیه و عدم موافقت با آتش بس، موج جدیدی از حملات شدید هوایی روسیه و سوریه بر مناطق تحت سلطه تروریسم از جمله شهر ادلب شروع شده است.

آمریکا نیز در این معرکه به عنوان فرمانده اتحادیه بین الملل، به تروریست های کرد و عرب کمک می‌کند.

ناگفته نماند که خبرگزاری های بین الملل نیز از جمله انگلیس، روسیه را متهم به حمله شیمیایی در استان ادلب کرده بودند که این خبر از جانب روسیه تکذیب شده و آنرا شرم آور خواند.

به گفته دان نيوز، ایران و روسیه به عنوان حامیان بشار اسد، وی را در مبارزه با گروه های شورشی مورد حمایت غرب و گروه های اسلامی در سوریه کمک کرده اند اما براساس تاثیرات و عملکرد ایران و روسیه، این دو کشور از بزرگترین حامیان مخالف در سوریه نیز هستند.

از طرفی آمریکا از حملات ارتش سوریه و متحدانش به ادلب به عنوان آخرین پایگاه تروریسم در سوریه ابراز نگرانی کرده و گفته است، در این حمله امکان جان باختن تعداد زیادی انسان بیگناه نیز وجود دارد.

ناگفته نماند که روز گذشته مردم ساکن شهر ادلب در سوریه با تظاهرات ، نارضایتی خود مبنی بر حکومت بشار اسد را اظهار داشته و گفتند : از حملات ارتش سوریه به ادلب جلوگیری کرده و مانع پیشرفت آن خواهیم شد.

ارسال نظر

 
1