خبر فوری

 
 
روسای حزب مردمی پاکستان: خصوصی سازی نهاد های ملی به دستور صندوق بین المللی پول انجام می شود
کد خبر :1671711616

13:23 1399/09/14


برچسب ها : اعتراض کارگران, پاکستان, پاکستان و صندوق بین المللی پول, تعدیل نیرو, خصوصی سازی نهاد های ملی, دولت فدرال, رضا ربانی, رهبر مرکزی و رئیس سابق حزب مردم پاکستان, سعید غنی, صنایع ذوب آهن پاکستان, وزیر کار ایالت هند,

روسای حزب مردمی پاکستان: خصوصی سازی نهاد های ملی به دستور صندوق بین المللی پول انجام می شود. دولت فدرال به همراه همکاران سرمایه دارش به کارگران در پاکستان ظلم می کنند


 

کراچی: به گزارش راز نیوز | رؤسای حزب مردم پاکستان گفتند: دولت فدرال به همراه همکاران سرمایه دارش به کارگران در پاکستان ظلم می کنند. نهاد های ملی در نتیجه توافق با صندوق بین المللی پول IMF در حال خصوصی شدن هستند. رضا ربانی رهبر مرکزی حزب مردم پاکستان و رئیس سابق این حزب در کنفرانس مطبوعاتی باشگاه مطبوعاتی کراچی و سعید غنی وزیر کار ایالتی در دیدار با رهبران کارمندان اخراج شده از کارخانه های تولید فولاد گفتند: کارگران از موسسات در حال اخراج شدن هستند و مشاغل به افراد نزدیک به دولت داده می شود. مسئله صنعت ذوب آهن پاکستان به تصرف در آوردن 19 هزار جریب زمین است.
رضا ربانی همچنین گفت: در ابتدا چهار و نیم هزار کارگر از کارخانه های ذوب آهن پاکستان اخراج شده اند. در این بخش 12 هزار کارگر کار می کنند. پیش از این نیز کارگران شرکت هواپیمایی پی آی ای اخراج شدند. شیوه خصوصی سازی اداره های فدرال، بر خلاف قانون اساسی است. در قانون اساسی کاملا روشن است که هیچ تصمیمی درباره نهاد های فدرال بدون تصویب شورای منافع مشترک اتخاذ نمی شود. تصمیم گیری های مهم در کابینه درباره نهاد های فدرال غیر قانونی است.
علاوه بر این سعید غنی وزیر کار ایالتی سند در هنگام ملاقات با رهبران کارمندانی که از کارخانه های ذوب آهن اخراج شدند گفت: ما دولت فدرال را به دلیل بیکار کردن کارگران محکوم می کنیم. حکومت ایالتی سند در کنار کارمندان اخراج شده از کارخانه های فولاد است و پیگیر مطالبات آن ها از دولت فدرال خواهد بود. از تمام کارگران از صمیم قلب تشکر می کنم که با درخواست حکومت ایالتی سند به تحصن خود در مسیر راه آهن پایان دادند اما اگر دولت فدرال درخواستشان را رد کند، حق دارند اعتراض کنند.

ارسال نظر

 
1