خبر فوری

 
 
روسای جمهور پاکستان و چین تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه و توسعه سی پیک در سطح بالاتر را اعلام کردند
کد خبر :1417524381

14:01 1400/02/31


برچسب ها : پاکستان و چین, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رئیس جمهور چین, روابط پاکستان و چین, روابط دوجانبه, سی پیک, شی جن پنگ,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان و شی جن پنگ رئیس جمهور چین در هفتادمین سالروز روابط دیپلماتیک میان دو کشور طی تبادل نامه های کتبی، ضمن اعلام تبریک، تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه و توسعه سی پیک در سطح بالاتر را اعلام کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان و شی جن پنگ رئیس جمهور چین در هفتادمین سالروز روابط دیپلماتیک میان دو کشور طی تبادل نامه های کتبی، ضمن اعلام تبریک، تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه و توسعه سی پیک در سطح بالاتر را اعلام کردند.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در نامه خطاب به همتای چینی خود، نوشت: ما عزم خود برای ارتقاء و رشد دوستی پاکستان و چین و تشکیل جامعه پاکستان-چین حامل آینده مشترک در این روز تاریخی را ابراز می داریم. وی برای رئیس جمهور چین آرزوی سلامتی و برای مردم این کشور آرزوی رفاع و توسعه را کرد.

شی جن پنگ رئیس جمهور چین در نامه ارسالی خود به همتای پاکستانی خود، گفت: پاکستان و چین شرکای استراتژیکی که تمامی امتحان و آزمایش ها را به خوبی پشت سر گذاشته اند، دو کشوری هستند که همواره در زمینه منافع اساسی و امور حائز اهمیت بالا در کنار یکدیگر ایستاده اند. اعتماد متقابل و دوستی دو کشور از 70 سال گذشته برقرار است که به ارزشمندترین سرمایه استراتژیک مردم هردو کشور تبدیل شده است.

رئیس جمهور چین، اظهار داشت: درپی تلاش های مشترک مبتنی بر چند سال اخیر دو کشور، نتیجه بسیار خوبی در زمینه ساخت سی پیک کسب شده است که علاوه بر مردم دو کشور، به عنوان انگیزه بزرگی برای رونق کل منطقه خواهد بود. پاکستان و چین در برهه دشوار وبای کرونا با اخلاص به یکدیگر کمک کردند که این امر باعث تقویت بیشتر دوستی مستحکم فیمابین شده است.

رئیس جمهور چین در پایان با اشاره به این نکته که او به روابط میان دو کشور بسیار اهمیت می دهد، اظهار داشت : من به همراه شما خواستار تعمیق بیشتر همکاری درحال رشد و روابط استراتژیک دوجانبه برپایه منافع دو کشور، توسعه سی پیک در سطح عالی و کار برای تشکیل جامعه حامل آینده پاکستان و چین هستم.

ارسال نظر

 
1