خبر فوری

 
 
روابط عمومی بلوچستان: سرهنگ دوم ربوده شده توسط ملی گرایان بلوچ کشته شده است
کد خبر :172604658

15:18 1401/04/23


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش آزادی بخش بلوچستان, ارتش پاکستان, افراد مسلح بلوچ, پذیرش مسئولیت حمله, تیراندازی, زیارت, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, ملی گرایان بلوچ, نیروهای مسلح بلوچ,

منابع سیاسی و نظامی پاکستان از کشته شدن سرهنگ دوم لئیق بیگ میرزا که دو روز قبل به همراه یک فرد دیگر از منطقه ورچوم شهر زیارت بلوچستان توسط سازمان ملی گرای مسلح بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ ربوده شده بود، خبر می دهند.... تکمیلی: سازمان مسلح ملی گرای بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه ای مسئولیت قتل سرهنگ ارتش پاکستان را برعهده گرفت.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| منابع سیاسی و نظامی پاکستان از کشته شدن سرهنگ دوم لئیق بیگ میرزا که دو روز قبل به همراه یک فرد دیگر از منطقه ورچوم شهر زیارت بلوچستان توسط سازمان ملی گرای مسلح بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ ربوده شده بود، خبر می دهند.

براساس جزئیات منتشر شده در این رابطه، روابط عمومی ایالت بلوچستان ضمن تویتی با تایید خبر فوق و اظهار این امر که سرهنگ دوم به دست نیروهای تروریستی به شهادت رسیده است، این حادثه را محکوم کرده و گفت: عناصر تروریستی یک افسر نظامی شجاع را با اقدامی بزدلانه و ناجوانمردانه به شهادت رسانده اند.

به گفته روابط عمومی دولت محلی ایالت بلوچستان، ربایش و قتل افسر نظامی ارتش اقدامی به منظور ایجاد وحشت میان مردم می باشد، اما نمی توان سربازان و درجه دارهای نظامی ارتش پاکستان را مرعوب چنین اقدامات بزدلانه ای کرد. به زودی عاملان این حادثه تروریستی به سزای اعمالشان خواهند رسید.

گفتنی است سرهنگ دوم لئیق بیگ میرزا که به همراه یکی از اقوام خود توسط ملی گرایان مسلح بلوچ دستگیر شده بود، سازمان ارتش آزادی بخش بلوچ صبح امروز پنجشنبه 23 تیر طی اعلامیه ای اظهار داشت که سرهنگ دوم نزد آنها است و اطلاعات تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

اما پس از گذشت چند ساعت از این اعلامیه، مقامات مختلف ایالت بلوچستان در پیام های مختلف خبر از کشته شدن سرهنگ دوم به دست شبه نظامیان بلوچ می دهند. تاکنون نحوه قتل این سرهنگ اعلام نشده است. از طرفی نیروهای ویژه ارتش پاکستان که عملیات جستجوی دو فرد ربوده شده را آغاز کرده بودند، با اعلام خبر کشته شدن سرهنگ ارتش، عملیات خود را متوقف نکرده و برای پیدا کردن شخص دوم و همراه سرهنگ که همچنان مفقود است، عملیات خود را ادامه می دهند.

یکی از منابع نظامی به شرط عدم افشای هویتش به منابع خبری گفت که جسد سرهنگ دوم از منطقه ای به نام کتوؤ منطقه ای کوهستانی میان سد مانگی و شهر زیارت کشف شده است، درحالیکه اطلاعاتی از شخص دوم ربوده شده در دست نمی باشد.

به گفته وی، تروریست ها قصد رفتن به سمت شاهرگ شهرستان هرنائی را داشتند اما به دلیل حضور به موقع نیروهای امنیتی و آغاز فوری عملیات جستجو، عناصر تروریستی به دلیل تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه، از محل متواری شده اند، همچنین میان نیروهای امنیتی و تروریست ها، تبادل آتش نیز صورت گرفته است. وی خاطر نشان ساخت که تروریست ها پس از مجبور کردن مغازه داران به بستن مغازه هایشان در مسیر ایست بازرسی ایجاد کرده و شروع به بازرسی خودروهای درحال عبور با بررسی کارت های شناسایی کرده اند. تروریست ها سرهنگ و همراه وی را به بلندی های اطراف بردند و خانواده سرهنگ که همراه وی بودند را همانجا رها کرده اند.

 

بخوانید: گروگان گیری سرهنگ ارتش پاکستان توسط بی ال ای

 

ارتش آزادی بخش بلوچستان مسئولیت قتل سرهنگ ارتش پاکستان را برعهده گرفت

 

 

 جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ پس از دقایقی از منتشر شدن خبر کشته شدن سرهنگ دوم ارتش پاکستان به دست شبه نظامیان بلوچ، طی بیانیه ای اظهار داشت که سازمان مسئولیت قتل این سرهنگ را برعهده می گیرد.

 به گفته سخنگو، تیم نیروی ویژه سازمان طی عملیات اطلاعاتی نزدیک شهر زیارت، یکی از درجه دار های ارتش پاکستان با درجه سرهنگ دومی به نام لئیق بیگ میرزا را دستگیر کرد. وی به این دلیل که یکی از اهداف مهم سازمان ارتش آزادی بخش بلوچ بود، تیم اطلاعاتی سازمان از چند هفته قبل، سرهنگ را تحت نظر داشت. سپس نامبرده مورخ 21 تیر از منطقه ای که انجام عملیات در آن کمترین خطر را برای مردم داشته باشد، دستگیر شد.

در ادامه متن این اعلامیه آمده است که سرهنگ روز دستگیری به همراه خانواده اش بود و به این دلیل که هیچ یک از اعضای خانواده اش در اقدامات و فعالیت های ضد بلوچ دست نداشته اند، با آنها با احترام برخورد شده و هیچگونه ضرری به آنها نرساندیم. سرهنگ وابسته به هنگ دوم ارتش پاکستان در کشمیر آزاد می باشد. وی پیش از این سمت های فرماندهی نیروی رنجر ارتش پاکستان را نیز داشت. او همچنین از افسران سازمان اطلاعات موسوم به MI نیز بود.

در این اعلامیه گفته شد که سرهنگ را به دلیل دست داشتن در ربایش زنان و کودکان بیگناه بلوچ، قتل عام بلوچ ها، ارتکاب دیگر جنایات حقوق بشری و به این دلیل که یک افسر نظامی ارتش پاکستان بود، دستگیر کردیم. وی را پس از دستگیری به پای میز محاکمه در دادگاه ملی بلوچ (دادگاه غیر رسمی شبه نظامیان بلوچ) بردیم و به او مهلت کافی برای اثبات بی گناهی اش داده شد؛ وی به تمامی جرایم خود اعتراف کرد که درپی آن وی محکوم به اعدام و قتل شد.

جیئند بلوچ خاطر نشان ساخت که سازمان ارتش آزادی بخش بلوچ فهرستی از افسران ارتش پاکستان را ترتیب داده است که به صورت مستقیم در قتل عام بلوچ ها دست دارند. سازمان متعهد است که تمامی افسران ارتش پاکستان موجود در این فهرست را در هرجایی که باشند، هدف قرار داده و به سزای اعمالشان خواهد رساند.

وی هشدار داد که ما مجددا عزم خود برای نابودی دشمنان سرزمین و ملت بلوچستان را ابراز می کنیم و متعهد هستیم تازمانیکه ارتش اشغالگر پاکستان و نیروهای تحت حمایت آنها به صورت کامل دست از سرزمین ما بر ندارند، به طور مداوم هدف قرار خواهیم داد.

ارسال نظر

 
1