خبر فوری

 
 
روابط عمومی ارتش پاکستان: 6 نظامی طی درگیری با تروریست های مهاجم در قلعه سیف الله به شهادت رسیدند
کد خبر :462963498

13:24 1402/02/23


برچسب ها : TJP, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, پذیرش مسئولیت حمله, تحریک جهاد پاکستان, تروریست, تروریسم, حمله تروریستی,

به گفته روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR، ساعت 2 بامداد شب 22 اردیبهشت، تروریست ها به پایگاه نیروهای سپاه مرزی FC در منطقه مسلم باغ شهرستان قلعه سیف الله حمله کردند که طی عملیات پاکسازی، 7 نفر شامل 6 نظامی و 1 شهروند زن به شهادت رسیدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیو| به گفته روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR، ساعت 2 بامداد شب 22 اردیبهشت، تروریست ها به پایگاه نیروهای سپاه مرزی FC در منطقه مسلم باغ شهرستان قلعه سیف الله حمله کردند که طی عملیات پاکسازی، 7 نفر شامل 6 نظامی و 1 شهروند به شهادت رسیدند.

به گفته سخنگوی ارتش، تمامی 6 تروریست مهاجم تا دندان مسلح در عملیات پاکسازی به هلاکت رسیدند. در این بیانیه آمده است که عملیات پاکسازی شامل نجات گروگان ها و خارج کردن امن سه خانواده از یک بلوک نیز بود. پیگیری اطلاعاتی لازم برای ردیابی پیوندهای تروریستی، دستگیری تسهیلگران و افشای حامیان آنها ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است عملیات پاکسازی با فرماندهی مستقیم ژنرال آصف غفور فرمانده سپاه ارتش در بلوچستان آغاز و مورد نظارت قرار گرفت.

همچنین به گفته منابع خبری در توییتر، در این عملیات 16 نظامی کشته و 20 تن زخمی شدند.

گروه تروریستی تحریک جهاد پاکستان TJP مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

ملا محمد قاسم سخنگوی این گروه تروریستی نوظهور مدعی شد که مجاهدین تحریک جهاد پاکستان ساعت 2 بامداد شب گذشته (شب جمعه 22 اردیبهشت) ضمن ورود موفق به داخل پایگاه و به دست گرفتن کنترل آن، جنگ عالی را آغاز کردند که منجر به هلاکت 40 نظامی، زخمی شدن تعدادی دیگر و پا به فرار گذاشتن مابقی نظامیان از پایگاه شد. در این بین یکی از مجاهدین به نام حمزه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ظهر روز 12 مه (22 اردیبهشت) سپهبد آصف غفور فرمانده سپاه کویته (بلوچستان) به همراه نیروهای ویژه ارتش SSG برای نجات پایگاه از کنترل مجاهدین، عملیاتی را آغاز کردند که با پاسخ کوبنده مجاهدین مواجه شد. در این درگیری، مجاهدین در طول مدت عملیات کماندوهای ویژه SSG را کشته و زخمی کرده و به همراه افسران نیروهای ویژه، تمامی این نیروهایی که ارتش به آنها افتخار می کند را به کام ذلت و رسوایی کشاندند. در طول این درگیری تمامی 6 مجاهد تحریک به فرماندهی مولانا معتصم بالله قربانی دادند.

سخنگو در ادامه اسامی تروریست های به هلاکت رسیده را به شرح ذیل اعلام کرد:

فرمانده معتصم بالله ، حمزه، ابوبکر، مستغفر، زکریا، مولانا حنظله.

ملا محمد تصریح داشت، این عملیات که از شب 22 اردیبهشت آغاز شد به مدت دو شب و یک روز به طول انجامید که مجاهدین در طول این مدت یک داستان تاریخی رقم زدند. ما مجددا عزم خود برای مبارزه با این گروه اشغالگر و خائن (ارتش پاکستان) و نجات مردم از دست آنها و اجرای سیستم شریعت در این کشور پاکستان را ابراز می داریم و مصمم هستیم تا دستیابی کامل به هدف، این درگیری ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1