خبر فوری

 
 
روابط دوستانه ارتش پاکستان با گروه تروریستی لشکر طیبه
کد خبر :867713744

19:35 1397/10/02


برچسب ها : MML, ارتش پاکستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, حافظ سعید, حزب ملی مسلم لیگ, لشکر طیبه,

چگونه روابط لشکر طیبه، رئیس این گروه تروریستی و ارتش پاکستان با یکدیگر دوستانه است؟ آیا گروه تروریستی لشکر طیبه که در سال 1387 در هندوستان عملیات تروریستی انجام داده است، مورد حمایت و پشتیبانی ارتش پاکستان بوده ؟


 

چگونه روابط لشکر طیبه، رئیس این گروه تروریستی و ارتش پاکستان با یکدیگر دوستانه است؟ آیا گروه تروریستی لشکر طیبه که در سال 1387 در هندوستان عملیات تروریستی انجام داده است، مورد حمایت و پشتیبانی ارتش پاکستان بوده ؟ جماعت الدعوا به رهبری حافظ سعید که از شاخه های جدید گروه تروریستی لشکر طیبه در کشمیر است، خواستار آن است تا با نفوذ در کشمیر بتواند در هندوستان نیز به طور مجدد ایجاد ناامنی کند.

این درحالی است که آمریکا در سال 1380 گروه های لشکر طیبه و جیش محمد را به دلیل حملات انتحاری بر پارلمان هندوستان، در لیست گروه های تروریستی قرار داده بود. واشنگتن نیز از رئیس جمهور پاکستان که پرویز مشرف بود، خواستار محکومیت این گروه های تروریستی شده بود. گفتنی است گروه تروریستی همچون لشکر طیبه به دلیل عدم مقبولیت تذکرهای جامعه جهانی به پاکستان از جانب این کشور مبنی بر محکومیت چنین گروه های تروریستی، موجب آن شده است تا چنین گروه های تروریستی قدرتمند تر از گذشته شوند. این در حالی است که قدرت این گروه تروریستی به حدی رسیده است که توانسته است تشکیلاتی با عنوان‌ انسان دوستی و به نام موسسه انسانیت فلاح را تاسیس کند.

لازم به ذکر است که گروه تروریستی لشکر طیبه با تاسیس حزب سیاسی با نام حزب ملی مسلم لیگ در سال 1386، توانست به رهبری حافظ سعید در انتخابات نخست وزیری کشور پاکستان در سال 1396 به طور رسمی شرکت کند.

براساس تجزیه های ارائه شده از سوی برخی کارشناسان مسائل سیاسی، آنها در این رابطه گفته اند که تشکیل چنین احزابی و از طرفی شرکت رسمی آنها در انتخابات نشان دهنده آن است که نظام حاکم در پاکستان خواستار آن است تا با تشکیل چنین احزابی، به آرامی تروریست ها و تفکر تروریسم را در نظام پاکستان جای داده و آنها را به عنوان مهم ترین عضو سیاست های پاکستان رونما کند. اما این استراتژی نتوانست در انتخابات اخیر موفق شود، بلکه به طور فجیعی با شکست سنگینی روبرو شد.


لازم به ذکر است که برخی از سیاست مداران آمریکایی اذعان داشته اند که پاکستان با آوردن حزب ملی مسلم لیگ MML در سیاست پاکستان، خواهان آن است تا با حمایت از چنین گروه های تروریستی و راه دادن آنها در نظام سیاسی پاکستان، از آنها علیه مخالفان نظام پاکستان استفاده کند. در این رابطه همچنین گفته شده است که هدف از روی کار آوردن MML، افزایش و تقویت تحرکات لشکر طیبه در پاکستان به منظور نفوذ آنها در نظام و سیاست این کشور و از طرفی برای استفاده از آنها علیه مخالفین نظام است.

به گفته فیر دانشمند سیاسی آمریکا، این امر همچون روز روشن است که استراتژی MML، نشان دهنده استراتژی پاکستان است. وی با اشاره به یکسان بودن استراتژی دو طرف گفت : ملی مسلم لیگ MML نیز همچون ارتش پاکستان به طور جدی از پروژه CPEC حمایت می‌کند. قابل ذکر است که MML نیز همچون ارتش پاکستان خواستار امنیت در بلوچستان پاکستان است ، زیرا این حزب نیز همچون ارتش پاکستان می‌داند که پروژه CPEC به شدت به نفع اقتصاد پاکستان خواهد بود.
فیر دانشمند سیاسی آمریکایی همچنین اظهار داشته است که، MML  و یا همان لشکر طیبه به شدت از پروژه های مختلف پاکستان حمایت می کند. وی در ادامه افزود، این گروه تروریستی همچنین خواستار جانبداری پاکستان و کمک به ارتش متحده عربستان سعودی در رابطه با جنگ یمن است.

لازم به ذکر است که در ویدیویی که هفته گذشته از شهریار آفریدی وزیر داخلی پاکستان منتشر شد، سخنان شهریار آفریدی با رئیس گروه تروریستی لشکر طیبه حافظ سعید، نشان دهنده چگونگی روابط عمیق و در عین حال دوستانه نظام پاکستان با این گروه تروریستی و امثال آن است.

ارسال نظر

 
1