خبر فوری

 
 
روؤف کلاسرا: آیا ارائه اطلاعات امنیتی پاکستان توسط عذیر بلوچ به ایران، برای هند جمع آوری می شد؟
کد خبر :810270117

17:10 1399/04/22


برچسب ها : پاکستان و ایران, عذیر بلوچ,

روؤف کلاسرا روزنامه نگار ارشد پاکستانی از دولت پاکستان خواستار درخواست شفاف سازی از دولت ایران در زمینه همکاری اطلاعات نظامی عذیر بلوچ سرکرده باند تبهکاری لیاری را کرد و گفت: آیا ایران اطلاعات نظامی ارتش پاکستان را برای هند جمع آوری می کرد؟


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روؤف کلاسرا روزنامه نگار ارشد پاکستانی از دولت پاکستان خواستار درخواست شفاف سازی از دولت ایران در زمینه همکاری اطلاعات نظامی عذیر بلوچ سرکرده باند تبهکاری لیاری را کرد و گفت: آیا ایران اطلاعات نظامی ارتش پاکستان را برای هند جمع آوری می کرد؟ وی افزود: عذیر بلوچ در اظهارات خود مقابل تیم تحقیقاتی مشترک گفته بود که وی اطلاعاتی در مورد هویت، منزل، دفاتر و دیگر اطلاعات افسران ارتش را به سازمان اطلاعات ایران ارائه کرده بود. همچنین تعدادی از اعضای جنبش ملی متحد MQM نیز به مکانی که من با افسران اطلاعاتی ایران دیدار داشتم، رفت و آمد می کردند.

کلاسرا ابراز داشت: اینها ادعاهای جدی است، اگر آژانس های ایرانی واقعا چنین اطلاعاتی از عذیر بلوچ دریافت می کردند، آیا از این اطلاعات برای خود استفاده می کردند یا در حقیقت آژانس های اطلاعاتی هند پشت این آژانسها کار می کردند؟ دولت باید درخواست شفاف سازی در این زمینه را از دولت ایران بخواهد. دولت سند از این قبیل اطلاعات را که مشتمل بر یک صفحه است را از گزارش منتشر شده حذف کرده است که این یکی از علل عدم پذیرش این گزارش توسط علی زیدی وزیر فدرال است.    

 

بخوانید: تیم تحقیقاتی مشترک: عذیر بلوچ رئیس باند تبهکاری لیاری کراچی به همکاری با سازمان اطلاعاتی ایران اعتراف کرده است

ارسال نظر

 
1