خبر فوری

 
 
رهبر جنبش PTM : نیروهای امنیتی اجازه هیچ گونه فعالیتی را نمی‌دهند
کد خبر :1487816304

18:38 1398/05/22


برچسب ها : PTM, ارتش, بلوچستان, پاکستان, جنبش تحفظ پشتون,

حسین آغا از رهبران جنبش حفاظت از پشتون PTM در گفتگو با خبرگزاری خارجی مدعی شده است که نیروهای امنیتی اجازه هیچ گونه فعالیتی را در بلوچستان به این جنبش نداده و اعضای آن را نیز هدف خشونت قرار می‌دهند.


خيبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز، حسین آغا از رهبران جنبش حفاظت از پشتون PTM در گفتگو با خبرگزاری خارجی مدعی شده است که نیروهای امنیتی اجازه هیچ گونه فعالیتی را در بلوچستان به این جنبش نداده و اعضای آن را نیز هدف خشونت قرار می‌دهند. وی با بیان این موضوع که این جنبش مخالف خشونت های نظامی است، ابراز داشت درصورت انجام هرگونه تظاهرات، تجمع یا راهپیمایی، نیروهای امنیتی اعضای جنبش را هدف بدترین خشونت ها قرار می‌دهند. خشونت ها، پس از به قتل رسیدن ارمان لونی رهبر مرکزی جنبش آغاز شده و بسیاری از رهبران این جنبش برای فرار از دستگیری و اقدامات وحشیانه نیروهای ارتش پاکستان، مخفی شده اند.
حسین آغا در ادامه تصریح داشت، ما به اعضای خود گفته ایم که درصورت مواجهه با هرگونه خشونتی از سوی سازمان های امنیتی یا دولتی، صبر و بردباری از خود نشان دهند.
قابل ذکر است طی چند ماه گذشته تعداد زیادی از اعضای دیگر جنبش های ملی گرای پشتون، با عضویت در PTM، تعدادی تجمع در ایالت بلوچستان برگزار کرده اند. علیه تعداد زیادی از رهبران این جنبش نیز به دلیل ایراد سخنانی علیه ارتش و دیگر نهادهای امنیتی، شکایت نامه هایی درج شده است. اما اين درحالی است که لیاقت شاهوانی سخنگوی دولت ایالتی بلوچستان اقدام به دستگیری یا خشونت علیه اعضای جنبش را رد کرده و ابراز داشت: دولت، علیه هیچ یک از فعالیت های سیاسی جنبشی محدودیت اعمال نکرده و هر جنبشی مطابق قانون می‌تواند به فعالیت های سیاسی خود ادامه دهد.

ارسال نظر

 
1