خبر فوری

 
رهایی گروگان ها پس از مذاکرات میان تروریست های تحریک طالبان و دولت ایالت گلگیت بلتستان
کد خبر :1503019183

11:21 1401/07/16


برچسب ها : اعتراضات, تحریک طالبان پاکستان, تحصن, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریسم, تظاهرات, چلاس, زندانی, مجاهدین گلگیت بلتستان, مذاکرات,

تعدادی از عناصر مسلح گروه افراطی روز جمعه با مسدود کردن مسیر نزدیک چلاس، خواستار آزادی زندانیان خود را کرده و از دولت محلی گلگیت خواستند تا سیستم اسلامی را اعمال و فعالیت ورزشی زنان را ممنوع کند...


گلگیت بلتستان: به گزارش راز نیوز| روز جمعه 15 مهر خبری مبنی بر مسدود شدن جاده بابوسر نزدیکی چلاس که ایالات خیبر و گلگیت را متصل می کند توسط تعدادی از عناصر مسلح منتشر و گفته شد که یکی از وزرای ارشد ایالت گلگیت و تعدادی از گردشگران در این بین گیر افتاده اند. همچنین گزارش هایی از گروگانگیری وزیر معروف و تعدادی از گردشگران توسط عناصر مسلح نیز منتشر شد.

براساس صوت منتشر شده در فضای مجازی از سرهنگ (بازنشسته) عبیدالله بیگ از وزرای ارشد ایالت گلگیت بلتستان، وی گفته است که او درحال سفر از اسلام آباد به سمت گلگیت بود که تعدادی از ستیزه جویان با مسدود کردن مسیر و اعمال فشار بر مقامات، خواستار آزادی همراهانشان بودند.

به گفته منابع، فرمانده حبیب الرحمن (از فرماندهان گروه تروریستی تحریک طالبان گلگیت بلتستان) یکی از فرماندهان معروف شبه نظامی گلگیت بلتستان است که متهم به قتل 10 تبعه خارجی در منطقه نانگا پربت می باشد، که همرزمان وی ساعت 16 عصر جمعه مسیر نزدیکی روستای تهک اطراف چلاس را مسدود کردند. منابع اظهار داشتند که این عناصر درخواست آزادی این فرمانده قاتل و دیگر افراد دخیل در این حادثه را داشتند.

 

 

گفتنی است براساس اطلاعات ابتدایی منتشر شده از گروگانگیری، وزیر ارشد به همراه دیگر گروگانها پس از مذاکرات میان گروه ستیزه جو و دولت محلی آزاد شده اند و تعیین شد طی 10 روز آتی اقدامات جدی برای برآورده کردن درخواست های گروه مسلح انجام شوند. مولوی عبدالحمید رهبر گروه مسلح حین انجام مذاکرات ضمن ابراز امیدواری در زمینه ایفای عهد انجام شده با آنها، گفت: امیدوارم طی 10 روز آتی در زمینه مطالبات ما پیشرفت جدی صورت خواهد گرفت. گفتنی است در صورت عدم پیشرفت، وی تهدید به واکنش شدید و اعتراضات کرده است.

سرهنگ بازنشسته عبیدالله بیگ در اظهاراتش با بیان اینکه این افراد ما را گروگان نگرفتند و تنها ما را با فاصله از یکدیگر نشانده بودند و آن هم برای برآورده شدن درخواست هایشان بود، افزود: این گروه مسلح تندرو دوخواسته به دولت ارائه کرده است که درخواست اول شامل آزادی شش تن از زندانیان اینها در زندانهای گلگیت و هاریپور و دوم اجرای نظام اسلامی در گلگیت بلتستان و ممنوعیت فعالیت های ورزشی زنان می باشد.

به گفته مردم محلی دیامر و چلاس، این گروه افراطی دوست دارد خود را "مجاهدین گلگیت بلتستان" معرفی کند. این گروه افراط گرا مدتی است که فعال می باشد و متهم به اقدامات بزرگ تروریستی در گلگیت بلتستان می باشد، که می توان به اقداماتی چون قتل عام کوهنوردان خارجی در نانگا پربت در سال 2013 میلادی، قتل پرسنل پلیس در چلاس و غیره اشاره کرد.

شایان ذکر است افرادی را که این گروه افراطی خواستار آزادی آنها شده است، پس از محکومیت در حوادث تروریستی گوناگون از جمله حادثه نانگا پربت، در زندان های گلگیت و هری پور درحال گذراندن مدت های محکومیت خود می باشند.

 

ارسال نظر

 
1