خبر فوری

 
رفتار ناشایست ذوالفقار بخاری دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در دیدار با تحصن کنندگان هزاره شیعه خبر ساز شد
کد خبر :95700825

16:58 1399/10/17


برچسب ها : بلوچستان, تحصن, دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان, سید ذوالفقار عباس بخاری, شیعه, کویته,

بی حسی و اظهارات نامناسب سید ذوالفقار بخاری دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان که شب گذشته برای مذاکره با معترضان شیعه عازم کویته شده بود طی دیدار با معترضان، به تیتر خبرگزاری های پاکستان تبدیل شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شب گذشته که سید ذوالفقار بخاری دستیار ویژه نخست وزیر و علی زیدی وزیر فدرال پاکستان به دستور نخس وزیر به عنوان تیم دوم از سوی عمران خان به سمت کویته حرکت کردند که این تیم نیز در مذاکرات با تحصن کنندگان شیعه در کمربندی غربی کویته ناکام ماند.

اما نکته قابل توجه این دیدار رفتار ناشایست ذوالفقار بخاری در این دیدار بود که به تیتر خبرگزاری ها تبدیل شده است. خبرگزاری های پاکستان با تیتر "اظهار بی تفاوتی ذولفی بخاری که برای مذاکره با معترضین فاجعه مچ به کویته سفر کرده است" نوشتند: تظاهرات کنندگان گفتند که ما در شبکه های تلویزیونی دیده ایم که چگونه عمران خان نخست وزیر پاکستان با بازماندگان افراد جان باخته دیدار می کند، بازماندگان افراد جان باخته در حادثه مچ خواستار دیدار با عمران خان هستند که این دیدار مرهم خواهد بود. ذوالفقار بخاری در پاسخ به این اظهارات، گفت: منظورم شما نیستید، اما آیا اگر خدایی نکرده فردا روزی مجددا حادثه ای پیش آید، آنها نیز باید اصرار کنند که ما اینگونه نمی خواهیم و این را می خواهیم، این که نشد حرف؛ وی افزود: متعهد می شویم که آقای خان (عمران خان) را به اینجا خواهیم آورد؛ اما اگر فردا کسی شهید شود، (بازماندگان آنها) باید بگویند که ما این را نمی خواهیم و باید این چنین شود؟ شما چه منفعت و سودی خواهید داد اگر عمران خان در تحصن حضور یابد؟ اگر روزی چنین اتفاقی برای پاکستان افتاد، آنگاه آنها نیز بگویند که ما این کار را خواهیم کرد، ما فلان کار را خواهیم کرد؟

شایان ذکر است این اظهارات دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان ضمن منتشر شدن در فضای مجازی، موجب ایجاد بحث جنجالی شده است. طارق متین روزنامه نگار با منتشر کردن این ویدیو، آن را بی شرمانه خواند و گفت: اینکه در سینه سیاست قلب (احساسات) وجود ندارد شنیده بودیم، اما اینکه عقل نیز وجود ندارد را امروز دیدیم.

ارسال نظر

 
1