خبر فوری

 
 
رضایت نخست وزیر پاکستان از دیدار با دونالد ترامپ
کد خبر :849494331

19:31 1397/11/17


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, بریتانیا, پاکستان, ترامپ, هند, کشمیر,

پاکستان اعلام کرده است که شرط اولیه برقراری روابط میان آمریکا و پاکستان، منافع ملی پاکستان خواهند بود. نخست وزیر پاکستان نیز باتوجه به شرط مذکوره تصمیم به دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را اتخاذ کرده است.


 

به گزارش راز نیوز، شاه محمود قریشی طی گفت‌وگو با یکی از شبکه های خصوصی در بریتانیا از اعتماد آمریکا به دولت و مقامات پاکستان گفت و اظهار داشت که به دلیل اعتماد آمریکا، نخست وزیر عمران خان برای منفعت پاکستان حاضر به دیدار با ترامپ و یا هر شخصیت دیگری است. براساس گزارشات، روابط دو کشور پاکستان و آمریکا همیشه مورد درگیری قرار گرفته اند.

چندی پیش نیز درگیری در روابط میان آمریکا و پاکستان افزایش یافته بود، اما اقدامات اصلی و مهم کشور پاکستان در زمینه صلح افغانستان مجددا باعث قبول کردن اهمیت پاکستان توسط آمریکا شده است. چندی پیش مقامات آمریکایی طی پیشنهادی به ترامپ از دیدار وی با نخست وزیر پاکستان عمران خان گفته بودند. اما این در حالی است که در حال حاضر کشور پاکستان اعلام کرده است که شرط اولیه برقراری روابط میان آمریکا و پاکستان، منافع ملی پاکستان خواهند بود. نخست وزیر پاکستان نیز باتوجه به شرط مذکوره تصمیم به دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اتخاذ کرده است.

شاه محمود قریشی طی گفت‌وگو در این زمینه خاطر نشان کرد که روابط میان دو طرف رو به بهبودی هستند. وی افزود : کشور پاکستان همیشه خاطر نشان کرده بود که راه حل مسئله افغانستان، روش نظامی نیست. تنها راه حل صلح افغانستان دستیابی به تفاهم از طریق مذاکرات است. پاکستان در موضوع افغانستان نقش تسهیل کننده امور را خواهد داشت. ما باید به این مطلب پی ببریم که از طریق قدرت نظامی نمی توان به امنیت و صلح دست یافت. وی طی صحبت در رابطه با کشمیر هند از گمراه کردن اذهان عمومی توسط هند در زمینه کشمیر خبر داد و افزود : ما برای دستیابی به آزاد جمون کشمیر به همه دسترسی به آن را داده ایم. هند برای پوشاندن جنایات خود در کشمیر، اجازه ورود کسی به کشمیر را نمی دهد.

ارسال نظر

 
1