خبر فوری

 
 
رضا ربانی : نخست وزیر پاکستان نباید با مایک پومپیو ملاقات کند
کد خبر :1600106908

14:18 1397/06/13


برچسب ها : پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

پیشنهاد رضا ربانی به نخست وزیر پاکستان ، با مایک پومپیو ملاقات نکنید


اسلام آباد : یکی از اعضای حزب مردمی PPP در پارلمان به نام رضا ربانی، خطاب به نخست وزیر پاکستان عمران خان پیشنهاد داده است که، وی نباید با مایک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات داشته باشد و به جای وی وزیر امور خارجه پاکستان محمود قریشی با مایک پومپیو دیدار و گفت و گو کند.
به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری دان، رضا ربانی طی مصاحبه ای با دان نيوز گفته است،ما نیز بایدهمچون آمریکایی ها با خودشان رفتار کنیم، همچنان که در طی سفر نخست وزیر سابق پاکستان به آمریکا رئیس جمهور آمریکا حاضر به دیدار نخست وزیر پاکستان نشده بود، طبق این روال نخست وزیر پاکستان نیز نباید با مایک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت گو کند و به جای وی محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با وی دیدار و گفت و گو کند.

وی افزود : این برای نخستین بار نیست که آمریکا بودجه ائتلافی پاکستان را قطع می‌کند در گذشته نیز آمریکا مبلغی بالغ بر 500 میلیون دلار که موظف به پرداخت آن بوده را قطع کرده است.
وی همچنین از افزایش فشار آمریکا علیه پاکستان برای مبارزه با تروریسم ابراز تاسف کرده و گفت، با وجود تعدا زیادی از قربانیان پاکستان در مبارزه با تروریسم، همچنان آمریکا بر پاکستان فشار وارد می‌کند.

از طرفی وزیر امور خارجه پاکستان محمود قریشی نیز در این باره گفته است که آمریکا کمک نه بلکه بودجه ائتلافی برای مبارز با تروریسم (هدف مشترک) را قطع کرده است.

ناگفته نماند که فردا وزیر امور خارجه آمریکا مایک پومپیو به همراه فرمانده کل ارتش آمریکا، عازم سفر به پاکستان هستند که درطی این سفر مایک پومپیو خواستار ملاقات با عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز است.

ارسال نظر

 
1