خبر فوری

 
رشد 500 واحدی بورس پاکستان درپی توافق صندوق بین المللی پول با اسلام آباد
کد خبر :1337084956

10:38 1401/04/23


برچسب ها : IMF, اسلام آباد, پاکستان و صندوق بین المللی پول, دریافت وام خارجی, سازمان بورس اوراق بهادار پاکستان, وام,

صندوق بین المللی پول IMF رضایت خود برای پرداخت اقساط بعدی وام به ارزش 1 میلیارد و 170 میلیون دلار به پاکستان را اعلام کرده است که به همین منظور شاهد رشد شاخص 500 واحدی در بازار بورس اوراق بهادار پاکستان بوده ایم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| براساس گزارش منابع خبری، صندوق بین المللی پول IMF رضایت خود برای پرداخت اقساط بعدی وام به ارزش 1 میلیارد و 170 میلیون دلار به پاکستان را اعلام کرده و توافقنامه ای نیز در این زمینه میان دوطرف به امضاء رسیده است.

مفتاح اسماعیل وزیر دارایی پاکستان ضمن تویتی اظهار داشت که صندوق بین المللی پول در راستای توافقنامه امضا شده میان دو طرف در زمینه ارائه وام به پاکستان با پرداخت اقساط هفتم و هشتم از این وام به پاکستان موافقت کرده است که به همین منظور مبلغ 1 میلیارد و 170 میلیون دلار به پاکستان فراهم خواهد کرد.

براساس اعلامیه صادر شده از سوی صندوق بین المللی پول IMF، موضوعات مورد بررسی در چارچوب صندوق بین المللی پول حل و فصل  شده است، اما هیئت مدیره صندوق موافقت نهایی را تایید خواهد کرد. پاکستان باید تداوم نرخ ارز مبتنی بر عرضه و تقاضا را حفظ کند و به همراه آن باید سیاست پولی جدی و بهبود عملکرد سازمان های دولتی را در دستور کار قرار دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است که ذخایر ارزی پاکستان به دلیل تورم جهانی و تاخیر در تصمیم گیری های مهم کاهش یافته و تقاضای بیش از حد، اقتصاد را به قدری شتاب داد که کسری زیادی در پرداخت های خارجی به همراه آورد.

صندوق بین المللی پول در بیانیه ی خود آورده است که 1 میلیارد و 170 میلیون دلار در اختیار پاکستان قرار خواهد گرفت اما پاکستان باید به شدت به بودجه جاری پایبند باشد، از طرفی دولت های محلی ایالت ها نیز قول داده اند کسری بودجه را محدود کنند. طرح های تامین مالی مجدد صادرات به نرخ بهره مرتبط خواهد بود، درحال کار بر روی کنترل الکترونیکی دارایی ها در پاکستان جهت کنترل فساد هستیم، دولت پاکستان به منظور اثر بخشی آژانس های مبارزه با فساد از جمله سازمان NAB فعالیت خواهد کرد. با در نظر گرفتن اوضاع بین المللی، پاکستان باید آماده انجام اقدامات اضافی نیز باشد.

از طرفی براساس اخبار موصوله از بورس اوراق بهادار پاکستان، درپی انتشار اطلاعات در زمینه توافق صندوق بین المللی پول با پاکستان برای پرداخت اقساط بعدی وام به این کشور، شاخص بورس پاکستان رشد 500 واحدی را شاهد بود.  

ارسال نظر

 
1