خبر فوری

 
رسانه های عربی: ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در افغانستان در گذشت
کد خبر :42942929

13:28 1399/09/01


برچسب ها : افغانستان, ایمن الظواهری, تروریست, تروریسم, گروه القاعده, کابل,

منابع خبری عرب مدعی شدند که ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده هفته گذشته در اثر بیماری تنگی نفس در افغانستان فوت کرده است.


کابل: به گزارش راز نیوز| منابع خبری عرب مدعی شدند که ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در افغانستان فوت کرده است، براساس گزارش منابع خبری عرب، ایمن الظواهری 69 ساله، به بیماری تنگی نفس مبتلا بود و مدتی بود که از این بیماری رنج می برد. ایمن الظواهری که پس از هلاکت اسامه بن لادن به ریاست گروه تروریستی القاعده منتخب شد، هفته گذشته در غزنی افغانستان فوت کرده است.

گفته می شود که درست بودن این خبر می تواند خلئی را ایجاد کند، چون پیش از این دو تن از افرادی که می توانستند پس از الظواهری به رهبری این گروه تروریستی منتخب شوند، هدف قرار گرفته اند. که از این بین یکی از این افراد حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن بود که طی عملیات ضد تروریستی آمریکا به هلاکت رسیده است و شخص دوم ابو محمد المصری بود که براساس اخبار ضد و نقیض، وی نیز ماه گذشته در ایران طی عملیات سازمان های جاسوسی اسرائیل به هلاکت رسیده است. این درحالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این خبر را تکذیب کرده است.

طبق گفته یکی از مترجم های القاعده، ایمن الظواهری هفته گذشته در استان غزنی افغانستان فوت کرده است. وی به دلیل عدم اعتنا به بیماری تنگی نفس خود، فوت کرده است. شایان ذکر است یکی از نیروهای ارتش پاکستان در مناطق الحاقی و همچنین یکی از منابع نزدیک القاعده در افغانستان نیز این خبر را تایید کرده اند. طبق اظهارات منابع آمریکا، ما نیز اطلاعاتی در مورد درگذشت ایمن الظواهری دریافت کرده ایم، اما در حال حاضر نمی توانیم این خبر را تایید یا تکذیب کنیم.

گفتنی است ایمن الظواهری سال 2011 میلادی پس از هلاکت اسامه بن لادن، فرماندهی این گروه تروریستی را برعهده گرفته بود. وی در سال 19 ژوئن 1951 میلادی برابر 28 خرداد 1330 در مصر به دنیا آمد و در دانشگاه قاهره تحصیل کرد.  

ارسال نظر

 
1