خبر فوری

 
رسانه های افغان: توافق کابل و اسلام آباد برای انتقال اعضای تحریک طالبان پاکستان به منطقه ای در شمال افغانستان
کد خبر :246171842

15:20 1402/03/24


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, توافق, خط مرزی دیورند, طالبان افغانستان, مرز پاکستان و افغانستان, کابل,

خبرگزاری افغانی خامه پرس با انتشار خبری مدعی شد تمامی امور مربوط به انتقال اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به شمال افغانستان میان مقامات کابل و اسلام آباد نهایی شده است.


کابل: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری افغانی خامه پرس با انتشار خبری مدعی شد تمامی امور مربوط به انتقال اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به شمال افغانستان میان مقامات کابل و اسلام آباد نهایی شده است.
طبق این خبر طالبان افغانستان نسبت به انتقال تروریست های تحریک طالبان پاکستان به مناطق شمالی افغانستان ابراز رضایت نشان داده و مقامات کابل و اسلام آباد در خصوص انتقال اعضای تحریک طالبان پاکستان به شمال افغانستان توافق کردند.
این خبرگزاری افغان به نقل از ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان افزود: در حال حاضر پناهندگان(اعضای تحریک طالبان) در ولایت های خوست، کنر و مناطق مرزی افغانستان مقیم هستند، قرار است شبه نظامیان تحریک طالبان به مناطق واقع در مجاورت خط مرزی دیورند در شمال افغانستان منتقل شوند، هدف از این طرح انتقال پناهندگان به ولایت های دور افتاده افغانستان و دور نگاه داشتن آنان از خط مرزی دیورند است.
طبق اعلام این خبرگزاری قرار است در این طرح زمین های کشاورزی از سوی طالبان افغانستان در اختیار اعضای تحریک طالبان قرار گیرد و پاکستان در زمینه خرید ماشین آلات کشاورزی و دیگر وسایل لازم کمک مالی خواهد کرد.
گفتنی است اعضای تحریک طالبان که دارای تابعیت پاکستانی هستند به عنوان پناهنده در افغانستان حضور دارند.

 

بخوانید: پیشنهاد حکومت طالبان مبنی بر راندن عناصر تروریستی تحریک طالبان پاکستان به مناطق دور دست افغانستان

ارسال نظر

 
1