خبر فوری

 

کراچی: به گزارش راز نیوز | نشست خبری رزمایش نظامی بین المللی صلح 2021 در مقر ناوگان دریایی ارتش پاکستان در شهر کراچی برگزار شد. امیر دریادار نوید اشرف در این نشست خبری گفت: هدف رزمایش 20 M 21 افزایش همکاری ها و روابط با کشورهای منطقه است.

وی افزود: این رزمایش نظامی با مشارکت نیروی دریایی ارتش پاکستان با رمز اتحاد برای صلح و برای نمایش چهره مثبتی از پاکستان هر دو سال یکبار برگزار می شود. همچنین این رزمایش نقشی اساسی در صلح و ثبات منطقه، مبارزه با تروریسم در مرزهای دریایی، همکاری متقابل در حفاظت از یک محیط دریایی امن و پایدار داشته و بیش از هر چیزی موجب افزایش ظرفیت عملیات های مشترک دریایی با کشورهای منطقه و کشورهای سایر مناطق می شود. پاکستان با وجود تلفات و خسارات فراوان در راه مبارزه با تروریسم ثابت قدم است. شیوع ویروس کرونا بُعد دیگری را به مسائل پیچیده امنیتی اضافه کرده است اما تصمیمات درست و به موقع رهبران ما موجب استحکام بیشتر نیروهای ارتش پاکستان شده است.

وی همچنین بیان کرد: پاکستان یک کشور وظیفه شناس بوده و از چالش های متعددی با اقدام به موقع سربلند بیرون آمده است. مانند بسیاری از کشورهایی که دارای سواحل دریایی هستند، پاکستان نیز منافع بسیاری در بخش دریایی دارد. منافع ما در دریاهای ایمن و  بدون جرم با سه واقعیت روشن گره خورده است. : اولا پاکستان وابستگی بالایی به دریاها دارد، دوما فعال کردن پروژه سی پک و سوما موقعیت منحصر بفردی که پاکستان در کنار شاهراه استراتژیکی انرژی جهان دارد. در کل این واقعیت ها امنیت در دریاها را به جنبه ای مهم از امنیت ملی پاکستان تبدیل کرده است.  

ارسال نظر

 
1