خبر فوری

 
 
ردپای کشورهای عربی در اظهارات ضد ارتش نخست وزیر اسبق پاکستان
کد خبر :207207179

13:46 1399/07/02


برچسب ها : ارتش پاکستان, امارات متحده عربی, رژیم صهیونیستی, سازمان اطلاعات پاکستان, عارف حمید بتی, عربستان سعودی, مسلم لیگ ن, نواز شریف,

عارف حمید بتی روزنامه نگار برجسته پاکستانی طی سخنانی از نقش کشورهای عربی در اظهارات ضد ارتش نخست وزیر اسبق پاکستان و همچنین حمایت های رژیم صهیونیستی از این موضوع پرده برداشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عارف حمید بتی روزنامه نگار برجسته پاکستانی طی سخنانی از نقش کشورهای عربی در اظهارات ضد ارتش نخست وزیر اسبق پاکستان و همچنین حمایت های رژیم صهیونیستی از این موضوع پرده برداشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عارف حمید بتی روزنامه نگار ارشد پاکستانی در برنامه شبکه خبری جی ان ان گفت: نواز شریف اظهارات اخیر خود در نشست مجازی رهبران اپوزیسیون پاکستان را بنابر دستورات دو کشور دوست عربی بیان داشته است.

وی بدون هیچگونه اشاره به اسامی این دو کشور اظهار داشت: نواز شریف با این مواضع خود نه تنها وضعیت سیاسی خود بلکه وضعیت سیاسی شهباز شریف و آصف علی زرداری را نیز به مخاطره انداخته است.

عارف حمید بتی با انتقاد از اظهارات بی مسئولانه نخست وزیر اسبق پاکستان علیه دستگاه های حاکمیتی این کشور، نواز شریف را مهاجم انتحاری علیه شهباز شریف و آصف علی زرداری خواند، زیرا این دو از ثبات سیاسی در پاکستان برخوردار بودند.

وی گفت: نواز شریف با تاختن به مهمترین دستگاه حاکمیتی پاکستان، تمام پل های ما قبل خود را خراب کرده است، نخست وزیر پاکستان باید پاسخ قاطعی به این اظهارات وی می داد، هیچ امیدی به بهبود تفکرات نواز شریف نداشته باشید.

این روزنامه نگار پاکستانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: جنبش اعتراضی احزاب اپوزیسیون پاکستان که علیه دولت حاکم به راه افتاده است، به زودی با بودجه بزرگ مالی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

اگرچه عارف بتی نام این دو کشور را به زبان نیاورده اما طبق گفته منابع آگاه، این دو کشور دوست عربی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی هستند، طبق گفته این منابع، امارات متحده عربی به زودی مبلغ هنگفتی را جهت حمایت مالی از ائتلاف اپوزیسیون برای آنان فراهم خواهد کرد.

گفته می شود این مبلغ از سوی رژیم صهیونیستی و از طریق کشورهای امارات متحده عربی و عربستان سعودی در اختیار احزاب اپوزیسیون پاکستان قرار خواهد گرفت و هدف از آن برهم زدن اوضاع سیاسی و ایجاد بحران سیاسی و نا امنی در پاکستان است.

پیش از این هیئتی عالی رتبه از نمایندگان دولت عربستان سعودی با نواز شریف نخست وزیر اسبق پاکستان در لندن دیدار نمودند، در این دیدار به نواز شریف ماموریت ویژه ای محول شد که پس از آن وی علی رغم بیماری و کسالت در نشست مجازی احزاب اپوزیسیون به ایراد سخنرانی پرداخت و در آن ارتش پاکستان و سیاست هایش را مورد انتقاد شدید قرار داد.

طبق گفته منابع آگاه، هیئت عربستان سعودی به نمایندگی از دولت ریاض به نواز شریف این قول را دادند که وی پس از عمران خان ریاست دولت پاکستان را بر عهده خواهد گرفت و تمامی پرونده های قضایی علیه وی نیز خاتمه خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1