خبر فوری

 
 
ردپای طالبان افغانستان در تظاهرات جمعیت علماء اسلام (ف)
کد خبر :1202931250

15:39 1398/08/11


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان, تظاهرات, طالبان,

درپی به نمایش درآمدن پرچم های طالبان افغانستان در دومین روز از تظاهرات جمعیت علماء اسلام (ف) در پایتخت پاکستان، معاون کمیسر پلیس اسلام آباد از دستگیری 8 تن درپی این رویداد خبر داد .


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز، درپی به نمایش درآمدن پرچم های طالبان افغانستان در دومین روز از تظاهرات جمعیت علماء اسلام (ف) در پایتخت پاکستان، معاون کمیسر پلیس اسلام آباد از دستگیری 8 تن درپی این رویداد خبر داد و افزود، با دستگیری 8 تن درپی این رویداد، پرچم های طالبان افغانستان نیز ضبط شدند و افراد برای بازجویی به مکان نامشخصی منتقل شده اند.
عبد الغفور حیدری رهبر جمعیت علماء اسلام (ف) در واکنش به این پیام تویتری معاون کمیسر پلیس اسلام آباد در بیانی تهدید آمیز گفت: هنگام نماز صبح تعدادی از نیروهای حزب دستگیر شده اند، درصورت عدم آزادی افراد، توافق خود با دولت فدرال را زیر پا خواهیم گذاشت. وی افزود، حزب تنها درقبال 9 پرچم متحدان خود مسئولیت دارد و نه درقبال غیر از آن، و پرچمی غیر از آن نیز در اجتماع حزب رویت نشده است؛ گفتنی است پس از این پیام تهدید آمیز، معاون کمیسر پلیس اسلام آباد پیام خود مبنی بر دستگیری 8 تن را از تویتر پاک کرده و طی گفتگو با یکی از خبرگزاری های محلی پاکستان گفت که هیچ کس دستگیر نشده است.
غلام مصطفی ژنرال بازنشسته و تحلیل‌گر پاکستان گفته است که نمایش پرچم طالبان افغانستان در اجتماع این حزب می‌تواند پیام تهدید آمیزی چون "طالبان نیز در تظاهرات آزادی حضور دارد" برای دولت فدرال باشد. دولت قبل از هرگونه اقدامی علیه تظاهرات آزادی، باید باجدیت و تمرکز تفکر کند.
اما از طرفی رهبران جمعیت علماء اسلام (ف) ایالات بلوچستان و خیبر پختون خوا در بیانیه هایی مدعی شده اند که عکس و کلیپ های نشان داده شده برای قبل هستند و درحال حاضر چنین اتفاقی رخ نداده است.

 



لازم به ذکر است فضل الرحمن رهبر جمعیت علماء اسلام (ف) با رایزنی های طولانی و مختلف با رهبران اپوزیسیون پاکستان چند روز گذشته تظاهرات آزادی خود را از شهر کراچی آغاز کرده و شب جمعه وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شده بود. طبق گفته فضل الرحمن و متحدانش، این تظاهرات برای براندازی دولت عمران خان به دلایل مختلف من جمله روی کار آمدن وی توسط ارتش پاکستان، ناکارآمدی دولت، عدم تحقق وعده های دولت پس از گذشت 1 سال، تورم و دیگر موارد آغاز شده است و تا براندازی دولت عمران خان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1