خبر فوری

 
 
ربوده شدن یکی از رهبران انجمن بیداری سند به دست نیرو های امنیتی پاکستان
کد خبر :678017243

17:37 1399/05/21


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده, انجمن بیداری سند, ایالت سند, سازمان اطلاعات پاکستان, سند,

سارنگ جویو رهبر انجمن بیداری سند به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان ربوده شد.


 

سند: به گزارش راز نیوز | صدای افراد ربوده شده سند اعلام کرد: نیرو های امنیتی با گسترش ظلم و جبر در ایالت سند، سارنگ جویو کسی که صدای افراد ربوده شده ایالت سند بوده و تمام تلاش هایش را برای آزادی آنها انجام میداد خود شب گذشته به دست نیرو های امنیتی ربوده شده است. وی یکی از کارمندان زبده انجمن بیداری سند بود که مبارزات سیاسی و اجتماعی مسالمت آمیزی را برای مردم سند انجام میداد.

در ادامه بیانیه آمده است: ما فکر میکنیم با ربودن افرادی مثل سارنگ جویو، نیرو های امنیتی در تلاش اند تا صدای سیاسی صلح آمیز ایالت سند را سرکوب کنند که این مترادف نزدیک شدن پاکستان به پایان خود است. به همین سبب ما به تمامی سازمان های حقوق بشری در سراسر جهان از جمله سازمان ملل، سازمان عفو بین الملل و کمیسیون حقوق بشر آسیا اعلام میکنیم که پاکستان درحال نسل کشی نژادی ماست، تمام سازمان های جهادی در برابر جبر و ربوده شدن ما را حمایت کنند، و برای آزادی سارنگ جویو به همراه تمامی کارمندان انجمن بیداری سند فشار های جهانی، سیاسی و دیپلماتیک را علیه کشور پاکستان بکار گیرند.

در بیانیه آمده است: ما برای آزادی سارنگ جویو و تمامی افراد ربوده شده سند تظاهرات سراسری ایالت سند را اعلام میکنیم و از تمامی احزاب سیاسی و اجتماعی و جامعه مدنی میخواهیم تا در این زمینه ما را حمایت کنند.

لازم به ذکر است سارنگ جویو پسر تاج جویو استاد معروف ادبیات سند است که به عنوان استاد در دانشگاه کراچی مشغول به کار بود.

ارسال نظر

 
1