خبر فوری

 
ربوده شدن یک عالم دین شیعه به دست نیروهای امنیتی پاکستان
کد خبر :762167245

14:52 1400/09/14


برچسب ها : افراد ربوده شده شیعه, سازمان های امنیتی, شیعه, شیعیان پاکستان, علمای شیعه, یورش,

حجت الاسلام فضل عباس قمی سرپرست مسجد جامع "المصطفی" و مدرسه دینی منطقه شیخپورا و از رهبران شورای علمای شیعه روز گذشته طی یورش نیروهای امنیتی به حوزه علمیه دستگیر و سپس به مکان نامشخصی منتقل شده است.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| حجت الاسلام فضل عباس قمی سرپرست مسجد جامع "المصطفی" و مدرسه دینی منطقه شیخپورا و از رهبران شورای علمای شیعه روز گذشته طی یورش نیروهای امنیتی به حوزه علمیه دستگیر و سپس به مکان نامشخصی منتقل شده است.

براساس جزئیات منتشر شده، با پیگیری این حادثه از کلانتری محل، نیروی پلیس همچون سابق اعلام بی اطلاعی کرده است.

شایان ذکر است روند ربایش افراد بیگناه شیعه توسط نیروهای سازمان های امنیتی پاکستان همچنان ادامه دارد و این سازمان ها گاه و بیگاه طی یورش به محل حضور برخی از افراد شیعه، آنها را دستگیر و سپس به مکان نامشخصی منتقل می کنند. باوجود برگزاری چندین ده تحصن و تظاهرات سراسری در پاکستان من جمله در کلانشهر کراچی، نه تنها بسیاری از افراد ربوده شده شیعه تاکنون از بند اسارت آزاد نشده اند بلکه این روند همچنان ادامه دارد.

سازمان های امنیتی پاکستان با قانون شکنی و زیرپا گذاشتن حقوق انسانی، این افراد را برای ماه ها و حتی سالها بدون اطلاع رسانی به خانواده ها، این افراد را نزد خود نگه می دارند. هرچند دادگاه های عالی مختلف در سراسر پاکستان و سازمان های حقوق بشری داخلی و خارجی و حتی اتحادیه اروپا نیز علیه روند ربایش اجباری افراد توسط سازمان های امیتی در پاکستان صدا بلند کرده و خواستار توقف چنین فعالیت های ضد بشری را کرده اند، اما سازمان های امنیتی پاکستان با بی اعتنایی تمام به فعالیت های خود ادامه می دهند.

 

 

ارسال نظر

 
1