خبر فوری

 
 
ربوده شدن یک روزنامه نگار برجسته به دست نهادهای اطلاعاتی پاکستان در اسلام آباد+ویدئو
کد خبر :745454732

16:56 1399/04/31


برچسب ها : اسلام آباد, دیوان عالی پاکستان, روزنامه نگار, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, مطیع الله جان,

ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان در جدیدترین اقدام خود در سرکوب شهروندان یک روزنامه نگار برجسته به نام مطیع الله جان را از سطح شهر اسلام آباد بازداشت و ناپدید نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان در جدیدترین اقدام خود در سرکوب شهروندان یک روزنامه نگار برجسته به نام مطیع الله جان را از سطح شهر اسلام آباد بازداشت و ناپدید نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مطیع الله جان از روزنامه نگاران سرشناس صبح امروز پس از آنکه همسر خود را به محل کارش در منطقه جی613 اسلام آباد رساند، به دست ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان ربوده شد.

 

کنیز صغری همسر این روزنامه نگار سرشناس با تایید این خبر اظهار داشت: مطیع الله جان حوالی ساعت 10 صبح امروز مرا در مقابل مدرسه محل کارم واقع در منطقه G613 اسلام آباد رساند و پس از آن ناپدید شده است به صورتی که هیچ اطلاعی از وی در دست نیست.

وی گفت: حوالی ساعت 12:30 ظهر من در داخل مدرسه منتظر همسرم بودم اما وی علی رغم گذشت مدت زمان قابل توجهی بازنگشت، در این حین نگهبان مدرسه به من گفت که خودروی همسرم در مقابل مدرسه پارک شده است.

وی ادامه داد: پس از گذشت مدت زمان زیادی و شروع باران من به خارج از مدرسه رفتم و متوجه شدم خودروی همسر بنده در مقابل درب اصلی مدرسه پارک شده است، زمانی که خودرو را بررسی کردم دیدم سوئیچ خودرو در داخل خودرو قرار دارد و یکی از دستگاه های تلفن همراه همسرم نیز در داخل خودرو قرار دارد در حالی که یک دستگاه تلفن دیگر در آنجا نبود.

لازم به ذکر است مطیع الله جان به علت برخی اظهارات در صفحه کاربری خود در شبکه توییتر از سوی دیوان عالی پاکستان فراخوانده شده بود و قرار بود وی فردا چهارشنبه در جلسه دادرسی ویژه به ریاست قاضی گلزار احمد حضور پیدا کند.

مطیع الله جان در اظهاراتی به قضات پرونده قاضی فائز عیسی را مورد انتقاد قرار داده بود.

ربوده شدن این روزنامه نگار برجسته به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان با انتقادات شدید نهادهای مدافع حقوق بشر، سازمان های حمایت از خبرنگاران، شخصیت های سیاسی و اجتماعی روبرو شده است.

صفحه کاربری متعلق به «عفو بین الملل آسیای جنوبی» با انتشار پیامی ضمن ابراز نگرانی در خصوص ربوده شدن مطیع الله جان، از دولتمردان پاکستان خواستار آزادی فوری وی شد.

محسن داور نماینده پارلمان پاکستان و رهبر ارشد جنبش تحفظ پشتون نیز با جملاتی شدید اللحن این اقدام را محکوم نموده است، وی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «ربوده شدن مطیع الله جان را به شدت محکوم می کنیم. هرکس حقیقت را به زبان بیاورد بلافاصله ربوده می شود، ما خواستار آزادی فوری مطیع الله جان از مقامات و حکومت پاکستان هستیم».

ارسال نظر

 
1