خبر فوری

 
 
ربوده شدن پنج شهروند بلوچ در عملیات نیروهای ارتش پاکستان در مناطق پنجگور و کیچ
کد خبر :273202026

10:32 1399/08/13


برچسب ها : ارتش پاکستان, پنجگور, دانشجویان بلوچ, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان بلوچ, کیچ,

نیروهای ارتش پاکستان در عملیات وسیع نظامی که از پنج روز اخیر ادامه دارد، پنج شهروند بلوچ از اهالی مناطق پنجگور و کیچ واقع در ایالت بلوچستان را بازداشت و ناپدید نمودند.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| نیروهای ارتش پاکستان در عملیات وسیع نظامی که از پنج روز اخیر ادامه دارد، پنج شهروند بلوچ از اهالی مناطق پنجگور و کیچ واقع در ایالت بلوچستان را بازداشت و ناپدید نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ارتش پاکستان در ادامه پنجمین روز عملیات خود در استان های پنجگور و کیچ در ایالت بلوچستان چندین شهروند بلوچ از جمله چند دانشجو را بازداشت و ناپدید نموده که تاکنون نام 5 تن از آنان شناسایی شده است.

طبق اعلام منابع آگاه محلی، نیروهای ارتش پاکستان روز گذشته در عملیاتی منطقه چتکان از توابع استان پنجگور یک دانشجوی بلوچ به نام ثناء الله فرزند دوست محمد از اهالی منطقه بلیده را بازداشت و سپس ناپدید نمودند.

نیروهای ارتش پاکستان علاوه بر این سه شهروند بلوچ به نام های فضل، رگام و عبدالکریم را از جارین و مناطق حومه ربودند.

همچنین طبق گفته منابع آگاه محلی، سرنشینان مسلح یک خودروی شاسی بلند با شیشه های دودی یک دانشجوی بلوچ را به همراه پدر وی در مسیر گرمکان به وشبود ربودند و پس از مدتی پدر وی را آزاد نمودند در حالی که دانشجوی بلوچ تاکنون ناپدید است.

گفتنی است این دانشجوی بلوچ به نام نبی بخش فرزند عبدالرزاق ساکن منطقه وشبود، از دانشجویان پزشکی در کویته مرکز ایالت بلوچستان بوده و اکنون برای گذراندن ایام تعطیلات به وشبود منطقه آبا و اجدادی خود آمده بود که به دست افراد مسلح ناشناس بازداشت و ناپدید شد.

منابع محلی هویت ربایندگان را وابسته به گروه های تبهکار تحت حمایت ارتش پاکستان موسوم به جوخه مرگ عنوان نموده اند.

گفتنی است نیروی زمینی ارتش پاکستان با پشتیبانی بالگردهای نظامی عملیات وسیعی را در مناطق مختلف استان های پنجگور و کیچ واقع در ایالت بلوچستان آغاز نموده است و تاکنون چندین نفر از شهروندان بیگناه بلوچ بازداشت و به مکان نامشخص انتقال داده شده اند.

ارسال نظر

 
1