خبر فوری

 
 
ربوده شدن هشت شهروند بلوچ توسط دایره مبارزه با تروریسم پلیس در مستونگ
کد خبر :574668745

15:02 1401/06/03


برچسب ها : افراد ربوده شده بلوچ, دایره مبارزه با تروریسم, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, سپاه مرزی پاکستان, شهروندان بلوچ, مستونگ, نیروهای اف سی پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان, کانون وکلا,

نیروهای سپاه مرزی ارتش پاکستان و دایره مبارزه با تروریسم پلیس طی عملیاتی در شهرستان مستونگ 8 نفر از جمله یک پروفسور را بازداشت نمودند در حالی که دو نفر از بازداشت شدگان در وضعیت زخمی قرار داشتند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| نیروهای سپاه مرزی ارتش پاکستان و دایره مبارزه با تروریسم پلیس طی عملیاتی در شهرستان مستونگ 8 نفر از جمله یک پروفسور را بازداشت نمودند در حالی که دو نفر از بازداشت شدگان در وضعیت زخمی قرار داشتند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مردم منطقه در اعتراض به این اقدام نهادهای امنیتی پاکستان جاده مستونگ را مسدود نمودند و کاربران شبکه‌های مجازی نیز این اقدام را به شدت محکوم کردند.

بی بی سلمی دختر پروفسور صالح محمد شاد که توسط نهادهای امنیتی پاکستان ربوده شده است در نشست مطبوعاتی به شرح ماوقع اتفاقات شب گذشته پرداخت، در این نشست مطبوعاتی مادر عطاءالله بلوچ نایب رئیس کانون وکلای مستونگ و دیگر اعضای خانواده افراد ربوده شده نیز حضور داشتند.

بی بی سلمی در تشریح اتفاقات شب گذشته ابراز داشت: تعداد وسیعی از نیروهای امنیتی حوالی ساعات پایانی چهارشنبه شب به منزل ما واقع در کلی شادی خان پرنگ آباد یورش برده و تا چندین ساعت منزل ما را تحت محاصره قرار دادند.

وی افزود: نیروهای امنیتی در حین محاصره منزل ما اقدام به تیراندازی به سمت منزل ما کردند و پس از آن هشت تن از افراد منزل ما شامل پروفسور صالح محمد شاد، عطاءالله بلوچ وکیل حقوقی و پدر مسن وی به نام محمد گل شاهوانی و برادر وکیل وی به نام نجیب الله، سیف الله، مجیب الرحمان، براهمداغ، صلاح‌الدین و سلمان را بازداشت و به همراه خود بردند، این در حالی که صلاح‌الدین و سلمان به دلیل تیراندازی‌های صورت گرفته دچار جراحت شده بودند.

وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی در جریان این عملیات با تیراندازی باعث وارد آمدن خسارت به منزل ما شدند و چندین نفر از اعضای خانواده ما را زخمی کردند، اطلاعات دریافتی از منابع ما حاکی از آن است که صلاح‌الدین و سلمان به شهادت رسیده‌اند و پروفسور صالح محمد شاد نیز جراحات شدیدی را بر بدن دارد.

بی بی سلمی خاطرنشان کرد: این اقدام به مثابه تروریسم دولتی به شمار می‌رود، چنانچه جرمی از سوی هرکدام از افراد بازداشت شده خانواده ما صورت گرفته است باید وی را به روش مسالمت‌آمیز بازداشت و مطابق با قانون محکوم و مجازات کنند.

اعضای افراد ربوده شده در این نشست مطبوعاتی از رئیس دیوان عالی پاکستان و رئیس دادگاه عالی بلوچستان خواستار پیگیری این موضوع و آزادی تمامی افراد ربوده شده از بند سرویس‌های امنیتی شدند.

علاوه بر این جمعی از اعضای کانون وکلای مستونگ در نشست خبری خود در باشگاه مطبوعاتی سراوان ابراز داشتند: نیروهای امنیتی شب گذشته به صورت ناگهانی به منزل عطاءالله نایب رئیس ارشد کانون وکلای مستونگ واقع در منطقه کلی شادی خان در پرنگ آباد یورش برده و اقدام به تیراندازی بی هدف نمودند که در نتیجه آن چندین تن از اعضای منزل وی دچار جراحت شدند. پس از آن نیروهای امنیتی هشت تن از مردان حاضر در منزل مذکور را ربودند. ما این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم.

آنها در ادامه سخنان خود اعلام داشتند: کانون وکلای مستونگ امروز تمامی فعالیت‌های دادگستری را بایکوت می‌کنیم و راهبرد بعدی ما پس از نشست کابینه کانون وکلا و مشاوره با کانون وکلای بلوچستان و نمایندگان کانون وکلای دادگاه عالی بلوچستان تعیین خواهد شد.

ارسال نظر

 
1