خبر فوری

 
 
ربوده شدن میزبان شرکت کنندگان در راهپیمایی برای آزادی افراد ناپدید شده سندی به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان
کد خبر :23443207

13:29 1399/09/25


برچسب ها : افراد ربوده شده سند, افرادربوده شده, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان سندی, کندیارو,

همزمان با رسیدن کاروان راهپیمایان معترض به ربوده شدن شهروندان سندی به دست سرویس های اطلاعاتی به شهر نوشهرو فیروز ایالت سند، فرد میزبان نیز به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و سپس ناپدید شد.


سند: به گزارش راز نیوز| همزمان با رسیدن کاروان راهپیمایان معترض به ربوده شدن شهروندان سندی به دست سرویس های اطلاعاتی به شهر نوشهرو فیروز ایالت سند، فرد میزبان نیز به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و سپس ناپدید شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرمد آزاد که مسئولیت تدارکات و پذیرایی از شرکت کنندگان در راهپیمایی طولانی شهروندان سندی در شهر کندیارو را به صورت داوطلبانه بر عهده گرفته بود، توسط ماموران سازمان های امنیتی پاکستان ربوده شد.

انعام عباسی رئیس انجمن افراد ربوده شده سندی در این خصوص ابراز داشت: راهپیمایی اعتراض آمیز که بیستم آبان ماه از مقابل باشگاه مطبوعاتی شهر کراچی آغاز شده است امروز از شهر نوشهرو فیروز به سمت شهر کندیارو ادامه مسیر داد.

وی افزود: سرمد آزاد از فعالان اجتماعی و رئیس یکی از انجمن های بشر دوستانه منطقه به صورت داوطلبانه مسئولیت تدارک محل اقامت و پذیرایی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی را بر عهده گرفته بود، اما در دو کیلومتری شهر کندیارو خبر دار شدیم که نیروهای مسلح به همراه ماموران نقاب پوش سازمان های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان ربوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در مرکز پلیس شهر کندیارو تحصن نموده ایم، زیرا ما معتدیم افسر پلیس این شهر در صورت استفاده از اختیارات خود می تواند در زمینه آزادی «سرمد آزاد» به ما کمک کند، ما به تحصن خود ادامه می دهیم تا با افسر پلیس این شهر دیدار کنیم، ما برای آزادی سرمد تمامی تلاش های خود را به کار خواهیم بست.

انعام عباسی در ادامه گفت: ماموران سازمان های امنیتی از ابتدای آغاز این راهپیمایی تلاش داشته افراد میزبان ما در شهرهای مختلف را با تهدید از همکاری با ما منصرف کنند، اما ما در هفت کیلومتری شهر کندیارو توسط تعداد وسیعی از اهالی این شهر مورد استقبال قرار گرفتیم.

وی گفت: تهدیدات و اقدامات سازمان های امنیتی هیچگاه ما را از تلاش برای دستیابی به اهداف خود که آزادی افراد ربوده شده مان می باشد منصرف نخواهد کرد، ما تا زمان دستیابی به اهداف و حقوق خود دست از تلاش و مجاهدت برنخواهیم داشت.

لازم به ذکر است تعدادی از اعضای خانواده و وابستگاه افراد ربوده شده سندی به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان به منظور آزادی عزیزان خود و رساندن صدای فریاد آزادی خواهی خود به گوش جهانیان تصمیم گرفته اند از شهر کراچی در ایالت سند تا مقابل مرکز فرماندهی ارتش پاکستان واقع در شهر راولپندی ایالت پنجاب به طول 1412 کیلومتر به راهپیمایی بپردازند، این راهپیمایی که از بیستم آبان ماه آغاز شده است پس از گذشت بیش از یک ماه به شهر کندیارو ایالت سند رسیده است.

موضوع افراد ربوده شده از اقوام و مذاهب مختلف به یک معضل اساسی در پاکستان تبدیل گشته است، تاکنون صدها هزار نفر از شهروندان پاکستانی از نقاط مختلف ایالت های سند، بلوچستان و خیبر پختون خوا به بهانه های مختلف به دست سازمان های امنیتی پاکستان بازداشت و سپس به زندان های مخوف اطلاعاتی منتقل شده اند.

ارسال نظر

 
1