خبر فوری

 
ربوده شدن شیعیان پاکستان توسط پلیس در کراچی
کد خبر :1049708520

17:09 1401/07/07


برچسب ها : افراد ربوده شده شیعه, افراط گرا, پلیس, دستگیری, سند, شیعیان, شیعیان پاکستان, شیعیان کراچی, مرکز پلیس, مزار امامزاده عبدالله شاه غازی, کراچی,

تعداد زیادی از شیعیان پاکستان که برای برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام حسن (ع) در کنار مزار امامزاده عبدالله شاه غازی از نوادگان امام حسن (ع) در منطقه کلفتن در ساحل شهر کراچی اجتماع کرده بودند، توسط پلیس دستگیر شدند.


کراچی: به گزارش راز نیوز | تعداد زیادی از شیعیان پاکستان که برای برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام حسن (ع) در کنار مزار امامزاده عبدالله شاه غازی از نوادگان امام حسن (ع) در منطقه کلفتن در ساحل شهر کراچی اجتماع کرده بودند، توسط پلیس دستگیر شدند.

شیعیان دستگیر شده به مراکز مختلف پلیس در شهر کراچی از جمله مرکز پلیس کلفتن، بوت بیسن و چاکیوارا فرستاده شده اند. پلیس علیه بیش از 30 نفر از شیعیان دستگیر شده که شناسایی شده اند و تعداد زیادی از شیعیانی که هویت آن ها مشخص نیست، بر اساس مقررات مبارزه با تروریسم پرونده تشکیل داده است. این اقدام پلیس نمایانگر بغض و کینه سازمان های اطلاعاتی پاکستان از بزرگداشت یاد و نام اهلبیت رسول الله (ص) است.

بر اساس برخی از منابع، کسانی که موجب این اتفاق شدند همان کسانی هستند که در تاریخ 3 مهر از نوحه خوانی شیعیان در کراچی جلوگیری و احساسات مذهبی شیعیان را جریحه دار کردند. زمانی که شیعیان به مزار امامزاده مذکور رسیدند تعدادی از افراط گرایان مانع برگزاری مراسم عزاداری امام حسن (ع) شدند. پلیس نیز با اقدامی منافقانه به جای جلوگیری از مزاحمت افراط گرایان، با چوب به عزاداران امام حسن (ع) حمله کرد.

مزار اولیای خدا، صوفیان و اهلبیت پیامبر متعلق به یک گروه خاصی از مسلمانان نیست و افراد وابسته به گروه های مختلف مذهبی برای رفت و آمد به این مزارها آزاد بودند. اداره اوقاف دولت ایالت سند و افراط گرایان یک گروه خاص با همکاری یکدیگر در حال تبدیل این مرکز علم و عرفان به مرکز یک گروه مذهبی خاص هستند.

سازمان های شیعیان پاکستان اعلام کرده اند که سازمان های اطلاعاتی پاکستان باید بجای تبدیل شدن به ابزار دست افراط گرایان و تفرقه اندازان، باید فضایی برای اتحاد شیعه و سنی بوجود آورند.

این سازمان های شیعی از سازمان های دولت پاکستان خواسته اند که شیعیان عزادار ربوده شده را آزاد کرده و اجازه ی برگزاری مراسم های مذهبی را به آن ها بدهند.

ارسال نظر

 
1